ترامپ: زمام فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و گوگل کاملاً در دست چپ افراطی

رئیس جمهور آمریکا توییتر و فیسبوک را به دست داشتن در «کارهای غیرقانونی» متهم کرد

آقای ترامپ روز شنبه به رسانه‌ها، باراک اوباما و سایر مخالفان سیاسی‌اش هم حمله کرد- MANDEL NGAN / AFP

دونالد ترامپ قسم خورده است که آنچه را «زمامداری و سکان‌داری» رسانه‌های مجازی و غول‌های اینترنتی، همچون فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و گوگل توسط «چپ افراطی» می‌نامد، «اصلاح» کند.

رئیس جمهوری در اظهارنظر راجع به ویدیوی بخشی از سخنرانی میشل مالکین، گفت که این تارنماها در «کارهای غیرقانونی» دست دارند، اما نگفت منظورش از این کارهای غیرقانونی چیست. میشل مالکین کسی است که به دلیل پشتیبانی از کنشگران ملی‌گرای سفیدپوست، مورد انتقاد رسانه‌ها و مردم است.

او نوشت: «زمام فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و گوگل کاملاً در دست چپ افراطی است. دولت در تلاش است تا این شرایط غیر قانونی را اصلاح کند. گوش به زنگ باشید و اسم افراد و رویدادها را برای ما بفرستید. از تو ممنونم میشل!»

خانم مالکین در پی دفاع از نیک فوئنتس که متهم به تکذیب هولوکاست و از سفیدپوستان ملی‌گرا است، از بنیاد آمریکای جوان اخراج شد. این بنیاد انجمنی برای جوانان محافظه‌کار است. 

آقای ترامپ صبح روز شنبه طی حملاتی به رسانه‌ها، رئیس جمهوری پیشین باراک اوباما و سایر مخالفان سیاسی‌اش، این سخنان را عنوان کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وی گفت: «زمام فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و گوگل کاملاً در دست چپ افراطی است. دولت در تلاش است تا این شرایط غیر قانونی را اصلاح کند. گوش به زنگ باشید و اسم افراد و رویدادها را برای ما بفرستید. از تو ممنونم میشل!»

این در حالی است که شمار کشته‌شدگان ویروس کرونا در ایالات متحده به بیش از ۸۸ هزار نفر رسیده است و یک میلیون و چهارصد هزار نفر در آن کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند.

این اولین بار نیست که رئیس جمهوری رسانه‌های اجتماعی و شرکت‌های بزرگ فناوری را تهدید می‌کند. او در ماه ژوئن ۲۰۱۹ شاکی شد که این رسانه‌ها در برخوردی ناعادلانه نمی‌گذارند پیامش به گوش مردم برسد و گفت که دولت ایالات متحده باید آن‌ها را به دادگاه بکشاند.

او این سخنان را در همان روزی بیان کرد که کنگره مشغول شنیدن گزارش فیسبوک، گوگل و توییتر راجع به اطلاع‌رسانی غلط و پخش محتوای افراطی در فضای مجازی بود.

رئیس جمهوری در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فاکس بیزینس، گفت: «این کارهایی که توییتر می‌کند وحشتناک است. نمی‌گذارد صدای آدم به مردم برسد. بگذارید بگویم باید چه کرد، باید به خاطر این جانبداری‌ها آن‌ها را به دادگاه کشاند.»

هم‌اکنون کمتر از ۸۰ میلیون نفر مطالب و توییت‌های آقای ترامپ را در این رسانه دنبال می‌کنند. 

او قبلاً توییتر را به محدود کردن عمدی تعداد دنبال‌کنندگانش متهم کرده است.

© The Independent