خطر ویروس کرونا برای زنان باردار بیشتر از زنان دیگر نیست

اغلب زنانی که این بیماری را شدیدتر تجربه کردند، درسه ماهه سوم بارداری بودند

زنی در حالی که ماسک حفاظتی بر صورت دارد در نزدیکی بیمارستانی در مرکز لندن - Isabel Infantes / AFP

یک مطالعه بزرگ نشان داده است که زنان باردار، نسبت به زنان دیگر درمعرض خطربزرگتری ازمبتلا شدن به نوع شدید ویروس کرونا نیستند.

این گزارش، به بررسی تجربیات ۴۲۷ زن باردار بستری شده مبتلا به ویروس کرونا، در بیمارستانهای بریتانیا بین تاریخ ۱ مارس تا ۱۴ آوریل می‌پردازد، که نشان می‌دهد در زنان باردار سیاهپوست و سایر اقوام اقلیت که به بیمارستان مراجعه می‌کنند، احتمال بیشتری از ابتلا به ویروس کرونا وجود دارد.

محققان دانشگاه آکسفورد دریافتند که اگرچه زنان بارداردر مقایسه با جمعیت عمومی، نسبت به عوارض شدید کوید ۱۹ آسیب پذیری بیشتری نداشته‌اند، اما اغلب زنانی که شدت بیشتری ازبیماری را تجربه کردند، درسه ماهه سوم بارداری بودند.

این مطالعه توجه را به نیاز زنان به مراقبت دراین دسته از بارداری‌ها که از هفته ۲۸ شروع می‌شود و تا زمان زایمان ادامه می‌یابد معطوف می‌کند. مراقبتی که متکی بر فاصله گذاری اجتماعی برای حفاظت از آنهاست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محققان در همکاری با کالج  سلطنتی زنان و زایمان، دریافتند که ۴.۹ تن از زنان باردار از هر ۱۰۰۰ نفر که در بریتانیا به بیمارستان مراجعه کردند مبتلا به ویروس کرونا بودند. تقریباً یک نفر از ۱۰ نفر آنها، آسیب دیده و نیاز به مراقبت‌های ویژه داشته و پنج زن نیز جان باخته‌اند.

پروفسور ماریان نایت، محقق اصلی این گزارش گفت: «تعداد بسیار کمی از زنان باردار مبتلا به کوید ۱۹ به طور شدید بیمار می‌شوند و البته متاسفانه برخی از زنان درگذشته‌اند. ما به خانواده‌های آنها فکر می‌کنیم. باعث نگرانی است که تعداد بیشتری از زنان باردار مبتلا به کوید ۱۹ از اقوام سیاه پوست و اقلیت‌های قومی هستند و این امر به بررسی فوری نیاز دارد.»

وی افزود: «بیشتر خانم‌های باردار که در بیمارستان بستری شدند بیش از شش ماه باردار بودند که این امر بر اهمیت ادامه قوانین  فاصله‌گذاری اجتماعی در مراحل بعدی بارداری تاکید دارد. پیروی ازدستوالعمل‌های فعلی فاصله‌گذاری اجتماعی، به جلوگیری ازشیوع کمک می‌کند.»

رئیس ارشد پزشکی پیش از این گفته است كه همه زنان باردار در گروه آسیب پذیر قرار دارند و کادر درمان اظهار می‌دارد زنان باردار در معرض خطر بیشتری از ویروس کرونا هستند و فقط باید به دلایل بسیار محدود خانه را ترك كنند.

محققان هم که برای مطالعه جدید با دانشگاه های لیدز، بیرمنگام، کینگز و امپریال کالج لندن همکاری کرده‌اند، نتایج بهداشتی بر نوزادان متولد شده از مادرانی که به بیماری کرونا مبتلا بودند را، مثبت دانستند.

در حالی‌که تنها نیمی از متولدین بلافاصله پس از به دنیا آمدن این آزمایش را انجام دادند، یکی از۲۰ نوزاد متولد شده در آزمایش کرونا مثبت بود. محققان گفتند كه این امر نشان می‌دهد که انتقال عفونت از مادر به نوزاد كم است.

این گزارش حاکی است، زنان مسن‌تری که مادر می‌شوند، زنان باردار دارای اضافه وزن و مادرانی که از فشار خون بالا، دیابت و سایر مشکلات سلامتی رنج می‌برند، بیشتر احتمال دارد که به دلیل کرونا دربیمارستان بستری شوند.

گیل والتون، مدیر اجرایی کالج سلطنتی ماماها، گفت: «بسیار حیاتی است که این زنان به طور مداوم در جلسات قبل از تولد شرکت کنند تا از سالم بودن خودشان و نوزادانشان اطمینان حاصل کنند.»

این خبر به دنبال گزارش ایندیپندنت آمد که گفته بود، به دلیل فوریت کووید۱۹ از ورود همراهان زایمان (متخصصینی که به مادر در حین زایمان کمک می‌کنند) برای کمک به زنان باردار در اتاق پذیرش جلوگیری می‌شود و برخی هم رها می‌شوند تا به تنهایی وضع حمل کنند.

موسسات خیریه هشدار دادند که ممکن است بیخود و بی جهت به مادران منتظر برای تولد نوزاد، ضربه روانی وارد شود. زیرا همراهان زایمان - متخصصینی که به زنان باردار در زایمان کمک می‌کنند - به طور مرتب از زایمان‌های خانگی و واحدهای زایمان منع می‌شوند، چرا که مادران فقط اجازه دارند شرکای تولد یا اعضایی از خانواده که موقع تولد نوزاد همراهی می‌کنند را به همراه داشته باشند.

© The Independent

بیشتر از زندگی