تعقیب و گریز یک ‌میلیون دلاری در کالیفرنیا

یک میلیون دلار اسکناس در جریان تعقیب و گریز پلیس کالیفرنیا کنار جاده پیدا شد

این پول احتمالا برای خرید ماری‌جوانا در شمال کالیفرنیا بوده است-عکس از شبکه‌های اجتماعی

به گفته مقام‌های کالیفرنیا، پلیس شهرستان مرسد، در جریان تعقیب و گریز یک خودرو، حدود یک میلیون دلار پول نقد کنار جاده پیدا کرده است.  

به گزارش نشریه سان استار مرسد، به گفته گشت ویژه اتوبانهای کالیفرنیا (CHP)، یک راننده در حال تعقیب و گریز از سوی پلیس محلی، هنگام رانندگی در یکی از اتوبانهای ایالت کالیفرنیا دو جعبه پر از اسکناس را از ماشین بیرون انداخت. 

به گفته سی اچ پی، این پول احتمالا برای خرید مواد ماری‌جوانا در شمال کالیفرنیا بوده است. 

پلیس گشت اتوبانهای مرسد در صفحه فیس بوک خود در پستی نوشت: « تماسهای زیادی با مرکز ارتباطات مرسد از طریق شماره تفلن ۹۱۱ گرفته شده که همگی در باره جعبههای پول نقد انداخته شده در کنار جاده بودند. افسران پلیس این دو جعبه را باز یافته‌اند و ارزش آن را به پول آمریکا حدود ۹۱۵ هزار دلار تحمین زده‌اند. »‌

بر اساس این گزارش، به گفته پلیس، حوالی ساعت ۶:۳۰ بعد از ظهر جمعه، یک افسر پلیس در حال سفر با سگ کی- ۹ بنی خود، تلاش کرد تا یکی از سه خودرو شاسی بلند «اس یو وی» را که به نظر می‌رسد با هم در ارتباط  باشند، در حال رانندگی در باند شمالی اتوبان متوقف کند. 

طبق آن گزارش، هنگامی که یکی از خودروهای اس یو وی مورد تعقیب و گریز قرار گرفت، یک خودروی سیاه رنگ فورد اکسپدیشن کوشید تا راه خودرو پلیس را مسدود کند.  

اما فسر پلیس با مانوری در اتوبان توانست از سد این خودرو مزاحم عبور کند و به تعقیب خودرو شورلت سابربان ادامه دهد. 

در گزارش پلیس آمده است: «در مقطعی از این تعقیب و گریز، راننده شورلت خودرو خود را در حاشیه سمت راست بزرگراه متوقف کرد، از ماشین بیرون آمد، دو جعبه را بیرون انداخت و دو باره سوار خودرو شد و گریخت. »‌

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پلیس بعدا مدعی شده که این خودروها در جریان تعقیب و گریز با استفاده از بی‌سیمهای «واکی تاکی» با هم در تماس و ارتباط بوده‌اند. 

پلیس گفت: «دقایقی پس از آن که راننده شورلت سابربان جعبه‌های پول را به کنار جاده پرت کرد، خودرو را متوقف و خود را تسلیم پلیس کرد.»

پس از دستگیری راننده آن خودرو توسط پلیس و در مسیر رفتن به بازداشتگاه، یک خودرو سیاه رنگ شورلت تاهو نیز که در ترافیک متوقف شده بود، از سوی پلیس دستگیر شد. 

به گفته مقام‌های پلیس، راننده خودرو فورد در آن تعقیب و گریز موفق به فرار شد که هنوز اطلاعاتی از محل او در دست نیست. 

به گزارش سی اچ پی، سگ کی- ۹ بنی ، پلیس را از بوی مواد مخدر بر روی اسکناس‌ها آگاه کرده است. 

پلیس مرسد نوشت: «معمولا کی- ۹ بنی همه اعتبار و شکوه ماجرا را در این قبیل حوادث از آن خود می‌کند، اما این بار افسر پلیس درخور تحسین و کسب اعتبار است. چه تیم فوق‌العاده‌ای! کارتان عالی بود! » 

به گزارش سان استار، دو راننده بازداشت شده، فرانک کاپرارو، ۲۳ ساله و دزماند مک دی، ۲۵ ساله که هر دو اهل نیویورک هستند، روز جمعه بازداشت شده‌اند و در انتظار صدور اتهامات خود هستند. 

© The Independent

بیشتر از جهان