آمار افراد مبتلا به کرونا در ایران همچنان بالا می‌رود

۹۷۶ مورد جدید کرونا در درکشور و جان‌باختن ۴۷ نفر دیگر

محمد زروندی ۴۵ ساله و پرستار بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور- ایرنا/ مرتضی امین الرعایائی

کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام آخرین آمارهای مرتبط با وضعیت ویروس کرونا در ایران گفت که «با شناسایی ۹۷۶ مورد جدید کرونا در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع مبتلایان کووید۱۹ در کشور به ۹۷۴۲۴ نفر رسید.»

آمارهای ارائه شده توسط سخنگوی وزارت بهداشت نشان می‌دهد که آمار مرتبط با افراد مبتلا به کرونا به صورت خطی بالا می‌رود و مشخص نیست که منحنی وضعیت کرونا در شهرهای مختلف به نقطه عطف رسیده است یا نه.

او افزود: «از دیروز تا امروز ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.» سخنگوی بهداشت گفته است که این بیماری روندی نزولی را در ایران طی می‌کند و تا کنون  مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۷۴۲۴ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص تعداد افراد تست شده برای تشخیص ویروس کرونا گفت «تا کنون ۴۹۶ هزار و ۲۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.» این درحالی است که نسبت تعداد افراد تست شده نسبت به کل جمعیت عدد کمی را نشان می‌دهد و مشخص است که مقامات رسمی برای تست تشخیص کرونا با چالش‌های زیادی مواجه بوده‌اند. 

جهانپور اضافه کرد: «متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و بعد از ۵۵ روز موارد فوتی ناشی از این بیماری به کمتر از ۵۰ رسید. در مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲۰۳ نفر رسید. خوشبختانه تا کنون ۷۸۴۲۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حتی مقامات جمهوری اسلامی نیز اذعان دارند که تعداد واقعی آمار جان‌باختگان به کرونا بیشتر از آمار‌های رسمی است چرا که به دلیل مساله محدودیت تست‌ تشخیص کرونا، مشخص نیست آیا افرادی که بدون تست‌شدن جان خود را در برابر کرونا از دست می‌دهند، در آمارهای رسمی مربوط به تلفات کرونا محسوب می‌شوند یا نه. این درحالی است که در بسیاری از کشورها، موارد مرگ که با علائم ویروس کرونا بوده، ولی افراد مورد تست قرار نگرفته‌اند نیز در آمارهای مربوط به تلفات این بیماری قرار می‌گیرند. 

جهانپور گفت: «۲۶۹۰ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و روند بستری در آی سی یوها همچنان کاهشی است و امیدواریم این روند ادامه یابد.»

سخنگوی وزارت بهداشت همچنین گفت: «درخواست داریم با توجه به توفیق نسبی در مدیریت این بیماری طی هفته های اخیر که سهم عمده آن بر دوش مردم با رعایت بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری فیزیکی بوده، این روند در روزهای آتی با جدیت ادامه یابد و به زودی بتوانیم گزارش مهار بیماری را در سراسر کشور اعلام کنیم.»بیش از دو ماه پس از اعلام شرایط بحرانی در شهرهایی مانند قم، استاندار قم نیز گفته است که این استان درشرایط قرمز کرونایی قرار دارد.

بهرام سرمست استاندار قم پس از شرکت در ویدئو کنفرانس با حضور حسن روحانی گفته است با تقسیم‌بندی ستاد مبارزه با کرونا بر اساس میزان تهدید ویروس کرونا در استان‌های کشور استان قم بر اساس آمار تعداد بستری‌ها در بیمارستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد: «در تقسیم‌بندی ستاد مبارزه با کرونا ۱۳۲ شهرستان در وضعیت کم خطر و سفید،۲۵۵ شهرستان در وضعت زرد و ۶۱ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد.»

استاندار قم همچنین درباره «مصوبات جلسه دو ساعت و نیمه امروز رئیس ستاد مبارزه با کرونا» برای شهرستان‌های سفید گفت: «چگونگی گشایش در امور آموزش و پرورش، بنگاه‌های زودبازده، وضعیت اجاره نامه‌های مستاجر و موجر، برگزاری مراسم شب‌های قدر و بازگشایی مساجد و اماکن متبرکه در شهرستان‌های کم‌خطر مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر از