بولسونارو سازمان بهداشت جهانی را متهم به تشویق خودارضایی کودکان کرد

ادعای رییس جمهوری برزیل در مطلب پست شده فیس‌بوکی‌اش فاقد منبع است

ژائیر بولسونارو، رییس‌جمهوری برزیل در جریان یک کنفرانس خبری در برازیلیا. 
Photo by EVARISTO SA/AFP

رئیس جمهور راستگرای برزیل، در تلاشی آشکار برای توجیه بی اعتنایی‌های خود به توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی در باره ویروس عالم‌گیر کرونا، به دروغ این سازمان را متهم کرده که کودکان را به عمل خود ارضایی تشویق کرده است. 

ژائیر بولسونارو در یک پست فیس بوکی که قبل از حذف شدن، توسط رسانه‌های برزیلی دیده شده، بدون ارائه شواهدی گفته سازمان بهداشت جهانی همجنسگرایی را در میان کودکان چهار ساله، رابطه جنسی را در بچه‌های نه‌ساله و خودارضایی را در میان کودکان از بدو تولد تشویق می‌کند. 

آقای بولسونارو به زبان پرتغالی نوشته بود: «‌این همان سازمان بهداشت جهانی است که بسیاری می‌گویند ما باید از آن در مورد ویروس کرونا تبعیت کنیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این پست فیس بوکی یک روز پس از آن منتشر شده که او با بی اعتنایی به نگرانی‌ها در باره آمار روبه افزایش جان‌باختگان در برزیل -که تا جمعه به حدود ۶،۰۰۰ نفر سید- به یک خبرنگار گفته است: «خب که چی؟ متاسفم. می‌خواهید من چکار کنم؟ » 

گرچه مطلب پست شده آقای بولسونارو فاقد منبعی برای ادعاهای اوست، اما به نظر این گفته‌ها از راهنمای سال ۲۰۱۰ سازمان بهداشت جهانی الهام گرفته که از سوی دفتر اروپایی این سازمان منتشر شده و چارچوب آموزش روابط جنسی در مدارس را تعیین می‌کند. 

نویسندگان، ضمن تشریح اهمیت تربیت کودکان برای« نگرشی مسولانه» نسبت به سلامت جنسی، توضیح می‌دهند که چگونه کودکان در باره بدنشان می‌آموزند و حس کنجکاوی درباره رابطه جنسی پیدا می‌کنند.

به هر حال، در هیچ جای این راهنما، کودکان را به خود ارضایی، همجنسگرایی و رابطه جنسی تشویق نمی‌کنند. 

در حالی که برزیل به صورت فزاینده‌ای به کانون ایپدمی کرونا در آمریکای لاتین تبدیل می‌شود،  مقام‌های برزیل در هفته‌های اخیر تحت فشار روزافزون قرار گرفتند.

همزمان با اپیدمی کرونا و قرنطینه سراسری در اکثر نقاط این کشور پهناور، آقای بولسونارو بارها کسانی را که خواستار سرپیچی از مقررات هستند تشویق کرده و ویروس کرونا و فرمان ماندن در خانه را تمسخر کرده است.

رئیس جمهوری برزیل در سخنانی خطاب به مردم این کشور در اواخر ماه مارس، چنین استدلال کرده بود که اقتصاد کشور باید دوباره به حرکت درآید، در حالی که او همزمان ویروس کرونا را «آنفلوآنزایی کوچک» تلقی کرده و گفته بود سابقه ورزشکاری‌اش از او را در مقابل ویروس حفاظت می‌کند. 

از آن زمان تاکنون، با وجود آن که آمار رسمی مبتلایان با سرعت فزاینده از مرز ۸۵،۰۰۰  نفر عبور کرده، آقای بولسونارو بارها استراتژی خود را تکرار کرده و گفته فقط برزیلی‌هایی که در معرض خطر بالا هستند می‌بایست قرنطنیه شوند.  

این همه در حالی‌است که به باور کارشناسان، به علت کمبود تست‌های گسترده در کشور، آمار رسمی برزیل به میزان قابل توجهی کمتر از آمار واقعی است. 

© The Independent

بیشتر از جهان