تیم منچستر یونایتد؛ نصب نرده‌های محافظ در جایگاه تماشاچیان

تیم منچستر یونایتد به نصب نرده در جایگاه تماشاچیان  برای ۱۵۰۰ نفر از طرفداران تیم «اولد ترافورد» اقدام می‌کند

طرفداران تیم منچستر یونایتد- ARMEND NIMANI / AFP

باشگاه منچستر یونایتد امیدوار است که با شروع فصل در تاریخ ۲۱ می سال ۲۰۲۰، نرده‌کشی جدید خود را برای مسابقات آغاز کند و در صورت موفقیت، به ساختن محدوده‌ای مشابه با ظرفیت ۷۶۰۰۰ نفر، اقدام خواهد کرد.

منچستر یونایتد مجوز نصب حفاظ  برای ۱۵۰۰ نفر از تماشاچیان در «اولد ترافورد» را صادر کرده است. این طرح با شروع فصل جدید آغاز به کار خواهد کرد. مشاور ترافورد ازلیگ دسته اول تقاضا کرده است تا نرده‌های حفاظ را در جایگاه  تماشاچیان  تعبیه کنند. این ردیف‌های محافظت شده، در یک چهارم بخش شرقی استادیوم ۷۶۰۰۰ هزار نفری ساخته خواهد شد.

اگر چه آغاز مسابقات لیگ برتر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به تاریخ ۲۰ آپریل ۲۰۲۰ موکول شده است، اتحادیه امیدوار است پس از گرفتن مجوز لازم، اقدام به ساخت آنها کند.

با اجرای موفقیت‌آمیز این طرح، باشگاه امیدوار است که با نصب تعداد بیشتری از این ردیف‌ها علاوه بر حفاظت از تماشاچیان، به افرادی که از ایستادن زیاد خسته شده‌اند نیز کمک شایانی بشود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گفت‌وگوهای  میان باشگاه و «امنیت هواداران منجستریونایتد» (MUST) منجر به تقاضای پروژه «تماشای امن» شده است که باید به تصویب شورای محلی و مدیر مجموعه «ریچارد آرنولد» برسد، که باور دارند ایجاد طرح ردیف‌های محافظت شده، تلاشی است برای مدرن شدن «اولد ترافورد» و امنیت آینده آن. محقق شدن این امر، در واقع مستلزم تغییر تمامی جایگاه‌های نشستن تماشاچیان است که در سال‌های اخیر، بحث‌های بسیاری را دامن زده است.

ریچارد آرنولد، مدیر مجموعه یونایتد، اعلام کرد:«اولین اولویت حايز اهمیت، حفظ جان مردم در برابر همه‌گیری کوید-۱۹ است. صحبت راجع به طرح استادیوم در چینین اوضاعی شاید عجیب به‌نظر برسد، اما فوتبال و طرفدارانش، زمانی که همه چیز در امنیت برگزار شود، بازخواهند گشت و ما باید آمادگی برای تحقق این امر را در زمینه کار خود داشته باشیم.» 

«اعلام این موضع،  آخرین قدمی است که تاکنون درمسیری طولانی، همراه با طرفداران خود برداشته‌ایم. ما نظرات آنها را به‌ویژه در گفت‌وگو با نمایندگان MUST شنیده‌ایم و برای توسعه این طرح و تقاضا، کوشیده‌ایم.»

«ما به این مسئله باور داریم که احداث این شکل از جایگاه، درحفظ امنیت جان تماشاچیان نقش بسزایی خواهد داشت، همان طور که نمونه آن را در کلوپ‌های دیگر در جایگاه‌های ویژه ایستادن، دیده‌ایم. این موضوع همچنین به ما این امکان را می‌دهد تا در صورت هر گونه تغییری در وضعیت فعلی «تمام صندلی» برای تماشاگران، استادیوم را برای تغییرات احتمالی آینده آماده کنیم. اگر اجرای این طرح موفقیت‌آمیز باشد، قادر خواهیم بود در آینده نزدیک نظیر این نرده‌های محافظ را در سایر بخش‌های استادیوم بسازیم.»

این پروژه متاثر از محدودیت‌های قرنطینه جاری، به دنبال تاکید باشگاه مبنی بر پذیرش تصمیمات دولت در پیوند با تطابق روند فعالیت‌های ساختمانی و احداث با مقررات فاصله‌گیری اجتماعی خواهد بود.

این حرکت، به دنبال اعلام توسعه بخش محیطی «استرفورد اِند» در فوریه صورت می‌گیرد که بخش مشخصی را برای توسعه در فصل بعد تعیین می‌کند.

«‌تعهد اولیه ما در توسعه «اولد ترافورد» شامل هر دو موضوع  تمرکز بر رشد و توسعه فضا و همچنین امنیت هوادارنمان در روز مسابقه است.»

© The Independent

بیشتر از ورزش