شمار مبتلایان به ویروس کرونا از سه میلیون نفر گذشت

درحالی‌که آمار مبتلایان در کشورهای جهان صعودی است، شمار بیماران در شهر ووهان به صفر رسیده است

آمریکا، بیشترین شمار مبتلا و مرگ ناشی از این ویروس در جهان را داشته است-NICHOLAS KAMM / AFP

روز دوشنبه شمار مبتلایان به  ویروس جدید کرونا در سراسر جهان از سه میلیون نفر فراتر رفت. تعداد قربانیان این ویروس نیز به بیش از ۲۰۷ هزار نفر رسید.

با وجود ترس از وقوع موج دوم شیوع بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ و احتمال افزایش شمار مبتلایان و قربانیان، بسیاری از کشورها به دنبال کاهش محدودیت‌ها هستند.

آمریکا، بیشترین شمار مبتلا و مرگ ناشی از این ویروس در جهان را داشته است؛ نزدیک به یک‌میلیون یا تقریباً یک‌سوم از آمار رسمی افراد آلوده به این ویروس در جهان و ۵۵ هزار قربانی در این کشور بوده است.

در رتبه‌های بعد، اسپانیا با ۲۲۶ هزار بیمار و ۲۳ هزار قربانی و سپس ایتالیا با ۱۹۷هزار بیمار و ۲۶هزار مرگ، قرار دارند.

همچنین فرانسه با ۱۶۲هزار بیمار، آلمان با ۱۵۷هزار بیمار، بریتانیا با ۱۵۴هزار بیمار، ترکیه با ۱۱۰هزار بیمار و ایران با ۹۰هزار بیمار، آلوده‌ترین کشورهای جهان به این ویروس هستند.

در روسیه نیز تعداد افراد مبتلا به شکل چشم‌گیری افزایش داشته است و امروز ۶۱۹۸ بیمار جدید شناسایی شده‌اند. هم‌اکنون روسیه حدود ۸۸ هزار مورد ثبت‌شده از این بیماری را گزارش داده است که سبب شده آمار مبتلایان در این کشور از چین پیشی بگیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهر ووهان که منشأ ویروس جدید کرونا بوده است نیز امروز اعلام کرد که هیچ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های این شهر حضور ندارد و تمامی آن‌ها پس از بهبود ترخیص شده‌اند. امروز چین تنها سه بیمار جدید را ثبت کرده است که هیچ‌کدام در شهر ووهان نبوده‌اند.

ده‌ها هزار دانش‌آموز نیز امروز و پس از ماه‌ها بسته بودن مراکز آموزشی، به مدارس شانگهای و پکن بازگشته‌اند.

پکن هنوز اقدامات سخت‌گیرانه‌ای را برای جلوگیری از شیوع مجدد این بیماری اعمال کرده است و مسافران ورودی به این شهر ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه طولانی‌مدت هستند.

بیشتر از جهان