شروع لغو گام به گام قرنطینه در ویتنام

ویتنام در مبارزه با اپیدمی کرونا پیشگام بوده است

دولت ویتنام تدابیر سختگیرانه‌ای را جهت کنترل شیوع ویروس کرونا از اول آوریل اعمال کرده بود-Nhac Nguyen / AFP

 

ویتنام قبل از بسیاری از کشورهای آسیای جنوب شرقی، لغو محدودیت‌های رفت و‌آمد شهروندان برای مهار کنترل ویروس کرونا را آغاز کرد.

 از زمان شیوع بیماری در این کشور در ژانویه گذشته، کمتر از ۳۰۰ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که هیچ یک منجر به مرگ نشده است. مقام‌های بهداشتی کشور هیچ مورد ابتلا به ویروس را در یک هفته گذشته گزارش نکرده‌اند. 

نگوین شوان فوگ، نخست وزیر ویتنام، در بیانیه‌ای روز چهارشنبه اعلام کرد که هیچ استانی برای شیوع اپیدمی «پرخطر» محسوب نمی‌شود، اما بعضی کسب وکارهای غیرضرروی بسته خواهند ماند. 

با این حال، به گزارش «نیکی ایژین رویو»، بعضی بخش‌های شهر هانوی تا تاریخ ۳۰ اوریل در قرنطینه خواهند ماند، چراکه به عنوان مناطق پرخطر شناخته می‌شوند. 

نخست وزیر ویتنام از مردم خواسته است تا تدابیر فاصله‌گیری در اجتماع را با پوشیدن ماسک، حفظ فاصله از دیگران و نیز دوری از تجمعات رعایت کنند. پوشیدن ماسک صورت در اماکن شلوغ، از جمله سوپر مارکت‌ها و وسایل حمل و نقل عمومی، اجباری شده بود و همچنان باید اعمال شود. 

او در جلسه کمیته راهبردی پیشگیری از ویروس کرونا گفت:‌ «در حالی که ما با تدابیر شدید فاصله‌گیری در اجتماع موفق به پیشگیری و مبارزه با اپیدمی بوده‌ایم، کماکان باید برای تجارت کالا، اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی- اجتماعی کشور تلاش کنیم.»

دولت ویتنام تدابیر سختگیرانه فاصله‌گیری اجتماعی را از اول آوریل اعمال کرد و طی آن، تجمع بیش از دو نفر را قدغن، و صدها هزار نفر را قرنطینه کرد تا از شیوع ویروس جلوگیری کند. 

در همین حال، دولت خود را برای قرنطینه کردن هزاران کارگران ویتنامی که از کشورهای مختلف جهان، مخصوصا چین، به کشور خود برمی‌گردند، آماده می‌کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پروازهای داخلی از روز پنجشنبه از سر گرفته خواهد شد و براساس برنامه‌ریزی‌های سازمان هواپیمایی، خطوط هوایی کشور می‌توانند در بعضی مسیرهای کلیدی پروازها را افزایش دهند. 

ویتنام به خاطر عملکرد سریع در پیشگیری کووید-۱۹ مورد ستایش قرار گرفته است. درست یک روز پس از تایید دو مورد ابتلا به ویروس، تمامی پروازها از هانوی به ووهان چین متوقف شد. ویتنام سپس مرز ۸۷۰ مایلی خود با چین را بست و کلیه معاملات و سفرهای غیرضروری را متوقف کرد. 

همچنین، از اول ماه مارس گذشته دولت به همه مسافرانی که از خارج برمی‌گشتند، توصیه کرد تا خود را در خانه قرنطینه کنند و حدود ۲۰ روز بعد، تمامی مرزهایش را بست. بلافاصله پس از آن، ورود تمام خارجی‌ها به آن کشور تا اطلاع ثانوی ممنوع شد. 

این کشور آسیای جنوبی، بالاترین نرخ آزمایش ویروس کرونا در جهان را برای تایید بیماری کووید-۱۹ داراست. 

وزیر بهدشت ویتنام گفته است که در کل کشور ۱۸۰ هزار و ۶۷ تست انجام شده است و ۲۶۸ نفر به این بیماری مبتلا بودند که ۸۳ درصد از آنها بهبود یافته‌اند. 

به گزارش تارنمای «جهان در آینه آمار»، میزان آزمایش‌های انجام شده در آن کشور، نشان می‌دهد که از هر ۶۷۲ آزمایش در ویتنام یک نفر به ویروس مبتلا بوده است.  تایوان با تنها ۱۳۲.۱ آزمایش برای هر مورد ابتلا، در رتبه بعدی قرار دارد. 

*گزارش‌های تکمیلی از دیگر خبرگزاری‌ها

© The Independent

بیشتر از جهان