بلومبرگ برای سه ماه کمپین انتخاباتی یک میلیارد دلار هزینه کرد

بلومبرگ فقط در ماه مارس ۱۷۶ میلیون دلار خرج تبلیغات کمپین خود کرد

به گفته ای‌بی‌سی، بیش از ۲۴۰۰ نفر در ستاد انتخاباتی بلومبرگ کار می‌کردند - JEFF KOWALSKY / AFP

یک پرونده کمیسیون انتخابات فدرال روز دوشنبه نشان داد که مایکل بلومبرگ در جریان کمپین ۱۰۴ روزه خود برای ریاست جمهوری ایالات متحده، بیش از یک میلیارد دلار هزینه کرده است.  

به گفته ای‌بی‌سی، بیش از ۲۴۰۰ نفر در ستاد انتخاباتی بلومبرگ کار می‌کردند. 

تام استیر، یک میلیاردر دیگر آمریکایی با ثروت بالغ بر یک میلیارد و ششصد میلیون دلار نیز برای احراز نامزدی حزب دموکرات تلاش کرد، اما در کمپین خود تنها ۳۴۰ میلیون دلار خرج کرد. 

بلومبرگ، شهردار سابق شهر نیویورک کمپین انتخابات برای نامزدی حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات سال ۲۰۲۰ را از ماه نوامبر گذشته آغاز کرد، اما در ماه مارس آن را متوقف کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای بلومبرگ در ایالت‌های آیووا و نیوهمپشایر تصمیم به خروج از رقابت گرفت. او در سه‌شنبه بزرگ که ۱۴ ایالت در حال رای‌گیری مقدماتی بودند و منطقه ساموآی آمریکا گردهمایی درون‌حزبی برگزار می‌کرد، رسما وارد رقابت شد. 

او در آن روز تنها حمایت ۵۵ نماینده  را به دست آورد، ولی در رقابت‌های درون‌حزبی در منطقه خودگردان ساموآ پیروز شد. 

پرونده مالی بلومبرگ نشان می‌دهد که هرچند او در تاریخ چهارم مارس و یک روز پس از سه‌شنبه بزرگ از رقابت کنار کشید، فقط در ماه مارس،  ۱۷۶ میلیون دلار خرج تبلیغات کمپین خود کرده است. 

آقای بلومبرگ ماه گذشته و پس از آن که قول خود را برای تداوم استخدام تیم کمپین تا ماه نوامبر و برگزاری انتخابات، شکست، موجب بروز خشم زیادی در میان کارمندان خود شد. 

آقای بلومبرگ به جای تداوم استخدام کادر کمپین خود برای نامزد منتخب حزب دموکرات، ۱۸ میلیون دلار به کمیته ملی حزب دموکرات منتقل کرد. 

برخی سازمان‌دهندگان کمپین علیه بلومبرگ شکایت کرده‌اند و حزب جمهوری‌خواه آمریکا گفته است که کمک مالی او به حزب دموکرات، نقض قوانین مالی کمپین است. 

جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا، که نامزد احتمالی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکاست، هنوز پرونده مالی کمپین انتخابتی خود برای ماه مارس را اعلام نکرده است. 

© The Independent