شناسایی عامل کشتار خونین در کانادا

قاتل یک دندان‌ساز ۵۱ ساله به نام گابریل وورتمن بوده است

مرد مسلح طی ۱۲ ساعت پرسه در شهر با لباس مبدل پلیس سواره‌نظام کانادا ۱۶ نفر را کشت. ROYAL CANADIAN MOUNTED POLICE/AFP

پلیس کانادا اعلام کرد مظنون حادثه تیراندازی شمال استان «نووا اسکاتیا» در کانادا را شناسایی کرده است. او دندان‌سازی ۵۱ ساله به نام گابریل وورتمن است.

به گفته پلیس، وورتمن از عصر روز شنبه در خانه‌ای در شهر کوچک «پورتاپیک» شروع به پرسه‌زدن و تیراندازی کرده است. این مرد مسلح، اهل همین ناحیه بوده و در این شهر املاک مختلفی دارد. مقامات هنوز اعلام نکرده‌اند خانه‌ای که تیراندازی در آن آغاز شده ملک شخصی او بوده یا استیجاری.

به گزارش شبکه سی‌بی‌سی، وورتمن سه باب ملک نیز در دارتموث دارد که یکی از آن‌ها مطب دندان‌سازی او است.

وورتمن از روز شنبه تا یکشنبه بخشی از لباس رسمی مشابه پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا را پوشید و سوار بر خودروی پاترول به پرسه‌زدن در شهر پرداخت. به همین جهت ابتدا مردم گمان می‌کردند او از افراد پلیس است.

پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا بعداً اعلام کرد این مرد هیچ ارتباطی با پلیس ندارد.

ولی رئیس‌پلیس «کریس‌ لدر» گمان می‌کند این حمله برنامه‌ریزی‌شده است: «همین که این فرد لباس رسمی و ماشین پلیس در اختیار داشته قطعاً و به وضوح نشان می‌دهد این حمله بدون برنامه قبلی اجرا نشده است.»

در سال ۲۰۱۴ وورتمن سرتیتر خبرها شده بود. خانمی که از سرطان نجات یافته بود در شبکه سی‌تی‌وی گفت دندان‌هایش را از دست داده و توانایی مالی خریدن دندان مصنوعی ندارد. وورتمن با آن برنامه تماس گرفت و گفت دندان‌ساز است و پیشنهاد داد برای آن شخص دندان مصنوعی رایگان بسازد.

پلیس از شنبه شب و پیش از آن که این ماجرا در پمپ بنزینی در انفیلد به پایان برسد، برای پیدا کردن فرد مسلح شروع به جستجوی چندین ناحیه از این استان شمالی کرد.

پلیس سواره‌نظام سلطنتی کانادا پس از خاتمه تعقیب و گریز، اعلام کرد مهاجم کشته شده است.

هیدی استیونسون، مأمور محلی پلیس سواره‌نظام کانادا با ۲۳ سال سابقه خدمت یکی از قربانیان این حادثه است.

یکی از فرماندهانش در فیس‌بوک خود نوشت او حین انجام وظیفه «حفاظت از جامعه» هنگام مقابله با تهدید این مرد مسلح کشته شد.  

© The Independent

بیشتر از جهان