رئیس‌ شورای شهر تهران: تعداد بیماران بیشتر از آمار رسمی است

محسن هاشمی می‌گوید شتاب‌زدگی دولت برای رفع محدودیت‌ها، موج دوم کرونا را ایجاد خواهد کرد

محسن هاشمی از دولت خواسته برای رفع محدودیت‌ها شتاب‌زده عمل نکند و سبب ایجاد موج دوم بیماری نشود- همشهری

تصمیم حسن روحانی برای رفع محدودیت‌ها برای کنترل کرونا با انتقاد‌های گوناگونی روبه‌رو شده است. در جدید‌ترین انتقاد، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران می‌گوید آمار وزارت بهداشت ایران درباره تعداد مبتلایان به ویروس کرونا دقیق نیست و وزارت بهداشت نیز این موضوع را تائید کرده است.

رئیس شورای شهر تهران گفته است که نتیجه تحقیقات «مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، نظرات متخصصان و سایر بررسی‌ها نشان می‌دهد، آمار ابتلا و قربانیان کرونا در کشور بسیار بیشتر از عدد اعلام‌شده رسمی است».

او گفته که دلیل این اختلاف آماری، «تأخیر در اعلام ورود کرونا به کشور و عدم محاسبه قربانیان قبل از آن، عدم وجود امکان تست کافی در کشور و عنوان کردن نام سایر بیماری‌ها نظیر اختلال تنفسی و شبه‌کرونا»  بوده است که «این اختلاف به صورت کلی مورد تائید وزارت بهداشت نیز قرار دارد».

هاشمی گفته است که اعضای شورای شهر تهران نگرانند که آمار اشتباه وزارت بهداشت، «تصور عادی شدن شرایط» را برای مسئولان ایجاد کرده باشد و بر اساس آن تصمیم به رفع محدودیت‌ها گرفته باشند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسن روحانی هفته گذشته طرح «فاصله‌گذاری هوشمند» را جایگزین محدودیت‌های وضع‌شده از روز پنجم فروردین‌ماه کرد. بر این اساس در فاز نخست مشاغل و صنوف «کم‌خطر» در همه استان‌ها به جز تهران از ۲۳ فروردین بازگشایی شدند. استان تهران نیز از امروز به جمع دیگر استان‌ها پیوست.

همچنین ممنوعیت تردد بین‌ استانی و طرح جلوگیری از رفت‌وآمدهای غیرضروری بین‌شهری از امروز لغو خواهد شد.

هم‌زمان با پایان تعطیلات نوروزی و اعلام دولت ایران برای رفع محدودیت‌ها، تردد‌های درون‌شهری در پایتخت ایران با رشد ۷۰ درصدی همراه بوده است. بخش عمده این جابه‌جایی‌ها در شهر تهران با وسایل حمل‌و‌نقل عمومی انجام می‌شود. این در حالی است که ایرج حریرچی، معاون وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که «وسایل حمل‌و‌نقل عمومی تأثیر ۲۶.۵ درصدی در ابتلا به ویروس کرونا دارد».

محسن هاشمی از دولت خواسته برای رفع محدودیت‌ها شتاب‌زده عمل نکند و سبب ایجاد موج دوم بیماری نشود.

بیشتر از