تعداد مبتلایان کرونا ۵۰ تا ۸۵ برابر آمارهای رسمی است

یک مطالعه جدید در کالیفرنیا نشان داده که احتمالا جهان در آستانه رسیدن به «ایمنی جمعی» است

این نخستین مطالعه گسترده در سطح جهان برای شناسایی افرادی است که به کرونا مبتلا شده‌اند و آنتی‌بادی لازم در بدنشان تولید شده است -JUSTIN SULLIVAN / Getty Images via AFP

دانشگاه استنفورد، ساعاتی پیش نتایج پژوهشش درباره ویروس کرونا را منتشر کرد. در این گزارش که با استفاده از نمونه‌برداری از  ۳۳۳۰ نفر از افراد در شهر سانتاکلارا صورت گرفته، مشخص شده که آمار کسانی که به ویروس کرونا آلوده شده‌اند ۵۰ تا ۸۵ برابر آمارهای رسمی است.

تعیین شمار افرادی که مبتلا به این ویروس شده‌اند، نقش مهمی در برنامه‌ریزی مقام‌های بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال ویروس دارد.

«اران بندواید»، استاد پزشکی دانشگاه استنفورد که رهبری این تحقیق را برعهده داشته است، می‌گوید: «نتایج حاصل از این تحقیق به طراحی سیاست‌های جدید برای مقابله با کرونا و آمادگی سیستم درمانی کمک می‌کند.»

این نخستین مطالعه گسترده در سطح جهان برای شناسایی افرادی است که به کرونا مبتلا شده‌اند و آنتی‌بادی لازم در بدنشان تولید شده است. این تحقیق با گرفتن نمونه خون از مردم شهر سانتاکلارا انجام شده است.  

در زمان انجام تحقیق، این شهر ۱۰۹۴ مورد تایید شده ابتلا به کرونا و ۵۰ قربانی داشت. حال یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که احتمالا در اوایل ماه آوریل، ۴۸ هزار تا ۸۱ هزار نفر در این شهر به ویروس کرونا آلوده شده بودند؛ این یعنی ۵۰ تا ۸۵ برابر آمار رسمی.

معنای دیگر نتایج این تحقیق آن است که ویروس کرونا به‌صورت بالقوه کمتر از آن‌چه تصور می‌شود، کشنده است. تا میانه هفته گذشته و با مبنا قرار دادن آمار رسمی، ۴.۱ درصد میتلایان به کرونا در آمریکا فوت شده بودند. حال اگر نتایج این تحقیق را ملاک قرار دهیم، آمار قربانیان کرونا به نسبت جمعیت آلوده، رقمی بین یک تا دو دهم درصد خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین این مطالعه نشان می‌دهد که جهان به «ایمنی جمعی» نزدیک‌تر شده است. ایمنی جمعی زمانی حاصل می‌شود که نیمی از جمعیت جهان به ویروس مبتلا شوند و آنتی‌بادی لازم برای مقابله با آن در بدنشان شکل بگیرد.

با این وجود همچنان سوال‌های فراوانی در مورد شیوه مقابله جهانی با این ویروس بی‌پاسخ مانده است. این پرسش که آنتی‌بادی‌ها تا چه مدت به ما کمک می‌کنند تا مجددا به ویروس کرونا آلوده نشویم، همچنان نامشخص است. همچنین مشخص نیست که این تحقیق را می‌توان به خارج از ایالت کالیفرنیا و سپس به کل جهان تعمیم داد یا خیر.

محققان دانشگاه استنفورد خواسته‌اند تا تحقیق مشابهی در سراسر ایالات متحده انجام شود. در صورت حصول نتایج مشابه در نقاط دیگر، احتمالا روند بازگشایی کسب‌وکارها و کاهش محدودیت‌ها سرعت خواهد گرفت.

بیشتر از جهان