تلاش بریتانیا برای درمان قطعی کرونا

این یک بارقه امید است: بیمارستانی در بریتانیا درمان جدید کووید ۱۹ را آزمایش می‌کند

یک آزمایش محدود در چین نشان داده که یک بار تزریق پادتن توانسته عوارض کووید را در ده بیمار که در شرایط وخیم قرار داشته‌اند، بهبود بخشد-James Tye / AFP

یک بیمارستان در بریتانیا قصد دارد با استفاده از پلاسمای خون افرادی که از ابتلا به کووید۱۹ بهبود یافته اند، بیماران مبتلا به ویروس کرونا را درمان کند.

مقامات بهداشتی ایالت ولز در حال جمع‌آوری خون داوطلبانی هستند که پس از بهبودی از کووید ۱۹، داوطلب کمک به برنامه آزمایش بالینی این درمان شده‌اند. 

استوارت واکر، مدیر هیئت امنای بهداشتی دانشگاه کاردیف و وِیل می‌گوید:«این گزینه‌ای واقعی برای درمان این بیماری بالقوه مرگبار است.»

سخنگوی هیئت امنای بهداشتی دانشگاه کاردیف و ویل به ایندیپندنت گفت که بیمارستان درنظر دارد «در آینده نزدیک» این آزمایش را به مرحله اجرا بگذارد. 

دولت ایالتی ولز می‌گوید در این آزمایش درمانی، پلاسمای خون افرادی که از بیماری کووید ۱۹ بهبود یافته و دارای پادتن ویروس کرونا هستند به بیماران مبتلا تزریق می‌شود تا بتوانند با عوارض بیماری مقابله کنند. 

سازمان بهداشت عمومی ولز در نامه‌ای به واجدین اهدای خون، آن‌ها را از این برنامه درمانی مطلع کرده است.

دکتر واکر به شبکه بی‌بی‌سی گفت: «در حال حاضر درمان دیگری برای عفونت کرونا وجود ندارد و این (درمان) برای ما یک بارقه امید است.»

دولت ایالتی ولز می‌گوید این ایالت «در صدر» برنامه‌های آزمایشی این نوع درمان بالقوه ویروس کرونا در کشور است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موسسه انتقال خون و پیوند اعضا، وابسته به سازمان درمان عمومی بریتانیا، از افرادی که از بیماری کرونا بهبود یافته‌اند درخواست کرده در مراکزی که در سراسر انگلستان (بخشی از بریتانیا) ایجاد شده، خون اهداء کنند تا در آزمایش‌هایی که می‌تواند به درمان عوارض ویروس کمک کند، استفاده شود.  

مقامات بهداشتی بریتانیا می‌گویند «اگر مجوز این آزمایش‌ها داده شود، مشخص خواهد شد که تزریق پلاسمای کسانی که از کووید ۱۹ بهبود یافته‌اند تا چه حد می‌تواند به درمان بیماران مبتلا کمک کند.»

در این میان، یک سخنگوی سازمان اهدای خون اسکاتلند نیز در هفته جاری به ایندیپندنت گفت این سازمان «در تدارک ایجاد یک بانک پلاسماست.» 

استفاده از پلاسمای خون برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سراسر جهان از جمله آلمان، فرانسه و ایالات متحده در جریان است.

اخیرا یک آزمایش محدود در چین نشان داده که یک بار تزریق پادتن بهبود‌یافتگان از کووید ۱۹ توانسته عوارض کووید را در ده بیمار که در شرایط وخیم قرار داشته‌اند، بهبود بخشد.

© The Independent