امام خمینی نمی‌دانسته که زن‌ها هم به توالت می‌روند!

قبله تعطیل ولی عورت مسلمان به قوت خود باقی‌ست!

ایشان گفت آقا فرمودند ۹۰ درجه لازم نیست، همینکه منحرف باشید کافیست

(در سلسله مصاحبه‌های «بیله دیگ – بیله ته‌دیگ»، خواهر ثاریه گشت‌الاسلام، خبرنگار سابق گشت ثارالله، با قلم سحرآمیز، سردار شورالاسلام رییس روابط عمومی «سازمان تولید امامزاده در سپاه» را به چالش می‌کشد. اینک ادامه آن)

بخش هجدهم

راجع به ..... بسم‌الله الرحمان الرحیم .... راجع به رو به قبله بودن، یا رو به قبله نبودن در مستراح هنگامی که انسان به «دس به آب» می‌رود و اگر آن انسان مسلمان نیز بوده باشد و در این ایام کرونایی که خانه کعبه و قبله مسلمین نیز تعطیل می‌باشد، آیا هنوز آن قبله به قوت خود باقی بوده یا نبوده؟

 در مصاحبه امروز از سردار شورالاسلام پرسش نموده، پیش از پرسش نمودن با گوشی موبایل آیفون اپل خود این کلیپ ویدیویی را برای ایشان پِه‌لِی کرده که در اینجا نیز آن را به رشته تحریر درمی‌آوریم که آخوندی پیزوری را نشان می‌دهد که از قول مرجع تقلید مهمی، پشت میکروفون به سوالات از روی کاغذ جواب می‌دهد و می‌گوید:

«می‌دونیم که رو به قبله و پشت به قبله نشستن در حال توالت و مستراح حرامه. حالا گاهی بعضی جاها در اثر کمبود جا کاسه توالت یک کمی از قبله منحرفه. آیا انحراف کم کافیه یا حتما  به‌صورت ۹۰ درجه باشه؟ فرمودند نه همون مقدار که اون کاسه یا نشستن انسان از قبله منحرف باشه، کفایت می‌کنه. همین که بگن رو به قبله و پشت به قبله نیستی کافیه و لازم نیست کاملا به حد ۹۰ درجه برسه. همین انحراف فرمودند کافیه.»

سوال – سردار گرامی، از لحاظ امامزاده‌هایی که می‌سازید و اصولن مساجد و همه جا، موضوع رو به قبله بودن کاسه و لگن مستراح و نشستن مومنین در این برهه حساس که زبانم لال به خاطر کرونای آمریکایی، خانه کعبه تعطیل و قبله مسلمانان خارج از سرویس می‌باشد، حکم رو به قبله و پشت به قبله را چه جوری در هنگام «دس به آب» رعایت نماییم؟

جواب:

- با بسم‌الله الرحمن الرحیم و درود به رهبری و رزمندگان و همه مخلّفات، من به عنوان یک سرباز و سپاهی و امیر لشگر و سردار ارتش که در امور تخلّی و بول و غایط هم سررشته داشته و در  واحد سررشته داری و اردنانس لجستیکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متخصص امور سوق الجیشی و آرایش نظامی توالت و مستراح نیز می‌باشم، به جای هرگونه اظهار نظری، توجه شما را به فرمایشات بنیانگذار انقلاب جلب می‌نمایم که جزو حرف‌های نوفلوشاتویی معظم له نیست بلکه اُسّ و اساس درست توضیح‌المسایلی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این موقع سردار گرامی به طور زایدالوصفی یک جلد توضیح‌المسایل امام خمینی را از کشو میز خود درآورده، پس از ماچ و به پیشانی زدن و ماچ دوباره، آن را باز نموده و گفت:

- بفرمایید. این هم رساله احکام  توضیح‌المسایل حضرت آیت‌الله خمینی. ایشان همان صفحات اول در «احکام تَخَلّی بُول و غایط» (ترجمه: خالی کردن شل و سفت)، در مسئله ۵۹ می‌فرمایند:

«٥٩- موقع تخلى بايد طرف جلو بدن يعنى شکم و سينه رو به قبله و پشت به قبله نباشد.»

- می‌دانستم سردار.

- بعله، در مسئله ۶۰ می‌فرمایند:

«۶۰ - اگر موقع تخلى طرف جلو بدن کسى رو به قبله يا پشت به قبله باشد و عورت را از قبله بگرداند، کفايت نمى‏کند. و اگر جلو بدن او رو به قبله يا پشت به قبله نباشد، احتياط واجب آن است که عورت را رو به قبله يا پشت به قبله ننمايد.»

یعنی می‌بینی که حضرت امام چقدر به جزییات امور مردم دقت داشته و در اینجا اصول «بادی لنگویچ» یعنی زبان-تنی هم رعایت شده و عورت امّت اسلام مدّ نظر معظم له بوده است. الان هم که خانه کعبه تعطیل شده، قبله مسلمین به قوت خود باقیست، عورت مرد مسلمان هم همین طور.  در مسئله ۶۱ هم حضرت امام میفرماید:

«۶۱- موقع تطهير مخرج بول و غائط، رو به قبله و پشت به قبله بودن اشکالى ندارد، ولى اگر در موقع استبراء، بول از مخرج بيرون آيد در اين حال رو به قبله و پشت به قبله بودن حرام است.»

در این موقع چون سردار گرامی با هوشمندی کامل خویش متوجه شد که اینجانبه معنی «استبراء» را نمی‌دانیم، به طور زایدالوصفی کتاب را یکی دو صفحه ورق زده و مسئله ۷۲ را برای اینجانب قرائت نمودند:

 «مسئله ۷۲- استبرا عمل مستحبى است که مردها بعد از بيرون آمدن بول انجام مى‏دهند، و آن داراى اقسامى است. و بهترين آنها اين است که بعد از قطع شدن بول اگر مخرج غائط نجس شده اول آن را تطهير کنند، بعد سه دفعه با انگشت ميانه دست چپ از مخرج غائط تا بيخ آلت بکشند، و بعد شست را روى آلت و انگشت پهلوى شست را زير آن بگذارند و سه مرتبه تا ختنه‏گاه بکشند و پس از آن سه مرتبه سر آلت را فشار دهند.»

بعد پرسیندد: - فهمیدی؟

اینجانبه - --------!

دوباره پرسیدند: فهمیدی؟

اینجانبه -..............!

اینجانبه که داشتیم از خجالت آب می‌شدیم و روی خود را محکم‌تر گرفته بودیم، فقط توانستیم به آهستگی و غم‌انگیزی بگوییم:

- ولی مثل اینکه حضرت امام خمینی  نمی‌دانسته‌اند که زن‌ها هم به توالت می‌روند، در حالی که می‌روند و خارجی‌ها به آن لیدیز-اند-جنتلمن می‌گویند! 

در اینجا سردار گرامی انگار قدری شرمنده شده و برای دلداری اینجانبه گفت:

- برای مردها هم راحت نیست خواهر. سر عورت را گرداندن در آن حالت کار ساده‌ای نیست. اولاً که دستور زبان بادی لنگویچو به هم می‌زنه، ثانیاً مورچه چیه که کله پاچه‌ش باشه. شاید برای اعراب خوب باشه.  می‌دونید که حضرت امام اول این‌ها را در کتاب تحریرالوسیله به عربی نوشته، بعدش به فارسی ترجمه شده.

در اینجا سردار تصمیم گرفت کتاب را بسته، موضوع را عوض نماید. اما پیش از آن، محض دلجویی از این جانبه مسئله ۶۲ را قرائت نمود:

٦٢- اگر براى آن که نامحرم او را نبيند مجبور شود رو به قبله يا پشت به قبله بنشيند، بايد رو به قبله يا پشت به قبله بنشيند. و نيز اگر از راه ديگر ناچار باشد که رو به قبله يا پشت به قبله بنشيند، مانعى ندارد.

اینجانبه اظهار رضایتی نشان ندادیم و سردار به فکر تعقیب موضوع اصلی افتاده، به طور زائدالوصفی آن کتاب عزیز را توی کشو گذاشته و گفت:

- بریم سر کاسه توالت!

عرض کردم:

- شما برین، من یادداشت می‌کنم.

در اینجا سردار گرامی به طور پیروزمندانه‌ای گفت:

-اما مسئله نود درجه کاسه توالت. اولاً ما توی امامزاده‌هایی که می‌سازیم، کاسه توالت را که می‌خواهیم بگذاریم، از یک مجتهد جامع‌الشرایطی دعوت می‌کنیم که بیاید یک سری به توالت بزند ...

عرض کردم:

- سرشون سلامت.

سردار ادامه داد:

- تا حالا هم ندیدیم هیچ‌کدامشان خط‌کش و گونیا بیاورند اندازه بگیرند. این‌ها از بس توالت و خلا تنظیم کرده‌اند، با یک نگاه تشخیص می‌دهند که این توالت رو به قبله است یا پشت به قبله.

- سردار گرامی رو به قبله نشستن بدتر است یا پشت به قبله؟

- فرقی نمی‌کند. کسی که رو به قبله نشسته باشد، پشت به قبله هم هست. اگر دقت کرده باشید، کره زمین گرد است، کروی است. کسی که اینجا نشسته، قربتن‌االله دارد تخلی می‌کند، اگر از این طرف رویش به قبله باشد، از آن ن ن ن ن ن  طرف ف ف ف ف .... پشتش به قبله است! یعنی با فاصله زیادی از آن طرف کره، استرالیا را دور می‌زند باز می‌رسد به خانه کعبه. بنابراین مرد مسلمان به شدت باید مواظب جلو و عقبش باشد.

سردار پس از این بیانات دانشمندانه افزودند:

- آمدن کرونای آمریکایی نمی‌تواند خانه کعبه را بی‌اعتبار کند. کعبه بسته شد، ولی خدا هنوز خداست. قمارخانه‌ها تعطیل شده، اما قماربازه هنوز قمارباز است. از اون واضحتر، فاحشه خانه‌ها .....

سردار شورالاسلام داشت مثال دیگری هم می‌زد، اما ترسید به خدا بربخورد!

دیدگاه و نظرات ابراز شده در این مقاله لزوماً سیاست یا موضع ایندیپندنت فارسی را منعکس نمی کند.

بیشتر از دیدگاه