نماینده شیراز: با تعویق انتخابات و اجرای قرنطیه مهار کرونا امکان‌پذیر بود

«وزارت کشور با به تاخیر افتادن انتخابات مخالفت کرد»

رحمانی فضلی تایید کرد با پیشنهاد به تاخیر افتادن انتخابات مخالفت کرده است-AFP

بهرام پارسایی،‌ نماینده شیراز در گفتگو با ایلنا این نکته را خاطرنشان کرد که در صورت تعویق انتخابات مجلس و اجرای به موقع قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی، امکان مهار شیوع کرونا در ایران وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او تاکید کره است که از همان آغاز باید قرنطینه انجام می‌شد و تصمیم‌گیری درباره قطع زنجیره کرونا به رئیس‌جمهور باز‌می‌گردد. نماینده شیراز پیش‌تر نیز سازمان هواپیمایی و خط هواپیمایی ماهان را متهم ردیف اول در شیوع کرونا در ایران معرفی کرده بود. هواپیمایی ماهان به رغم اینکه چین کانون بیماری بود، پروازهای خود در مسیر این کشور را متوقف نکرد. 

به گفته پارسایی در همان روزهایی که شیوع بیماری در قم اعلام شد، به وزارت کشور گزینه تعویق کلی انتخابات مجلس یا دست‌کم به تاخیر افتادن برگزاری انتخابات در قم پیشنهاد شد، اما وزیر کشور با آن مخالفت کرد. رحمانی فضلی یک روز پس از انتخابات مجلس تایید کرد که این پیشنهاد را نپذیرفته است.

پارسایی در ادامه به ایلنا گفت، بعد از انتخابات هم گزینه قرنطینه قم و شهرهای شمالی مطرح شد، که باز هم مورد پذیرش قرار نگرفت.

این در حالی است که حسن روحانی با وجود افزایش شمار مبتلایان به ۵۰ هزار نفر و جان باختن بیش از سه هزار نفر، نه تنها قرنطینه اعلام نمی‌کند،‌بلکه بر از سرگیری کار و فعالیت‌های اجتماعی تاکید دارد.

بیشتر از