قرنطینه درختی در هند به دنبال شیوع کرونا

کل جمعیت هند دست‌کم تا دو هفته دیگر در قرنطینه خواهد بود

روستا‌یی‌ها در هند خود را بالای درخت‌ها قرنطینه کرده‌اند تا از انتقال ویروس کرونا به اعضای خانواده خودداری کنند.

به این کارگران گفته شده است که باید بعد از بازگشت از سفر طولانی به خانه‌هاشان در منطقه‌ای دور افتاده در بنگال غربی از شهر چنای، خود را برای ۱۴ روز قرنطینه کنند.

تصاویر ویدیویی، جمعی متشکل از هفت نفر را نشان می‌دهد که خانه‌هایی موقت را برای خود در دو درخت‌ انبه و یک درخت انجیر هندی که پیش تر برای دیدبانی از فیل‌ها استفاده می‌شد، دست و پا کرده‌اند.

آنها به گزارشگران گفتند که نمی‌خواهند با ورود به دهکده، اعضای خانواده خود را در معرض خطر قرار دهند، چرا که همه در خانه‌ای تک اتاقی از خشت و گل در دهکده ونگیدی از منطقه بالامپور در بخش پورولیا زندگی می‌کنند.

بیجوی سینگ لایا، یکی از روستانشینان، گفت: «دکتر به ما گفته است در خانه بمانیم و در اجتماع فاصله خود از دیگران را حفظ کنیم. ما در خانه‌هامان اتاقی از آن خود نداریم. در دهکده به این نتیجه رسیدند که ما باید خود را قرنطینه کنیم و به همین خاطر ما به خواست و اراده خود زیر و بالای درخت‌ها زندگی می‌کنیم و جای‌مان آنجا راحت است. هیچ مشکلی وجود ندارد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست وزیر نارندرا مودی، به تمام جمعیت ۱.۳ میلیارد نفری هند دستور داده است که تا ۱۵ آوریل در خانه بمانند.

این قرنطینه اجباری باعث بیکار شدن صدها هزار نفر در کشور شده است و به خروج عمده کارگران مهاجر از شهرهای محل کار به دهکده‌های خود انجامیده است.

با متوقف شدن حرکت اتوبوس‌ها و قطارها، بسیاری از افراد با پای پیاده عازم این سفرها شده‌اند  و احتمال آن که آن افراد باعث شیوع بیماری به مناطق روستایی‌ای شوند که امکانات بهداشتی محدودتری دارند، نگرانی‌های تازه‌ای را دامن زده است.

در روز یکشنبه پلیس در شهر غربی سورات به سمت جمعی از کارگران مهاجری که خواهان بازگشت به خانه‌های خود در دیگر مناطق هند بودند، گاز اشک‌آور شلیک کرد.

ویدهی چادهاری، نایب رئیس پلیس سورات، گفت: «کارگران از متفرق شدن خودداری کردند و به سمت نیروهای پلیس سنگ پرتاب کردند.» افسران پلیس ۹۳ نفر را به خاطر نقض قوانین قرنطینه بازداشت کردند.

آقای مودی از اختلالات ناشی از قرنطینه اجباری ۲۱ روزه پوزش خواست و گفت  که «چاره دیگری» ندارد.

وزارت بهداشت هند در آخرین به‌روزرسانی در روز دوشنبه، ۱۲۵۱ مورد ابتلا به کووید۱۹ و ۳۲ مرگ در میان مبتلایان را گزارش داده است.

© The Independent

بیشتر از زندگی