کشاورز بریتانیایی به خانواده‌های در قرنطینه سیب‌زمینی مجانی می‌دهد

سوزان هردمن، کل محصولش را در اختیار ساکنان شهر بوروبریج در یورکشایر شمالی قرار داد

این زن ۵۱ ساله، جعبه بزرگی پر از سیب‌زمینی  درون شهر قرار داده است تا افرادی که نیاز دارند از آن بردارند - عکس از شبکه‌های اجتماعی

یک کشاورز بعد از آن که شنید «خریداران خودخواه»، فروشگاه‌های مواد غذایی را از ترس کرونا خالی کرده‌اند، محصول سیب‌زمینی‌اش را در اختیار خانواده‌هایی گذاشت که در قرنطینه خانگی هستند.

سوزان هردمن، با گذاشتن مطلبی در  فیسبوک، محصولات دست‌چین مزرعه ۱۱ هکتاری‌اش را به رایگان در اختیار اهالی بوروبریج گذاشت.

خانم هردمن و خانواده‌اش تمام آخر هفته را صرف تحویل دادن سیب‌زمینی به نیازمندان کردند. مرکز نگهداری کودکان کم‌توان و مادران تنهایی که در قرنطینه خانگی به سر می‌برند از جمله آن‌ها بودند.

این زن ۵۱ ساله، جعبه بزرگی پر از سیب‌زمینی  درون شهر قرار داده است تا افرادی که نیاز دارند از آن بردارند. او همچنین ساعت‌هایی را اعلام کرده است تا کسانی که می‌خواهند خودشان به مزرعه بیایند و محصول مورد نیازشان را از زمین برداشت کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او می‌گوید تعداد فراوانی پیام‌ قدردانی دریافت کرده است و مثلاً یکی از پیام‌ها این بود که: «در دنیایی آکنده از ظلمت و خودخواهی، لبخند به لبمان آوردید».

او می‌گوید: «از نظر خودم کار بزرگی نکرده‌ام و فقط مقداری سیب‌زمینی در اختیار مردم گذاشته‌ام. در تمام زندگی به کار خیر علاقه داشته‌ام و آدم‌های خودخواه را به هیچ وجه درک نمی‌کنم.»

«خوش‌بختانه کشاورزان دست‌و‌دل‌باز هستند. همین که با این کار لبخندی به لب مردم بیاورم خیلی برایم با ارزش است.»

خانم هردمن بعد از برنده شدن ۱.۲ میلیون پوند در بخت‌آزمایی ملی سال ۲۰۱۰ به مزرعه‌داری رو آورد و آرایشگاهش در هرتفوردشایر را به دستیارش واگذار کرد.

او می‌گوید به خاطر بارش فراوان در اوایل امسال که برداشت را به تأخیر انداخت، اگر سیب‌زمینی‌ها را نمی‌بخشید مجبور بود که بدون برداشت زمین را شخم بزند.

© The Independent

بیشتر از جهان