ویروس کرونا؛ اولین مورد ابتلا در اسپانیا تایید شد 

در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا رکورددار بیشترین موارد ابتلا است

مردی با ماسک مقابل بیمارستانی در بارسلونای اسپانیا که یک زن مبتلا به کرونا در آن بستری است- PAU BARRENA / AFP

با گسترش ویروس کرونا به کشورهای دیگری در قاره اروپا، اسپانیا روز سه‌شنبه اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور را تایید کرد. 

طبق روزنامه لا ونگاردیا، مسئولان بخش بهداشت و درمان اسپانیا یک مورد ابتلا به این بیماری همه‌گیر را در کاتالونیا تایید کردند. 

سوئیس و کرواسی نیز از شناسایی اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا خبر دادند و اتریش ثبت اولین دو مورد ابتلا در این کشور را تایید کرد که هر دو شهروندان ایتالیا هستند و نزدیکی استان مرزی تیرول زندگی می‌کردند. 

در میان کشورهای اروپایی، ایتالیا رکورددار بیشترین موارد ابتلا است. بیش از ۲۶۰ نفر به بیماری مبتلا شده‌‌اند و هفت نفر بر اثر آن در ایتالیا جان باخته‌اند.

ویروس کرونا از شمال ایتالیا به بخش‌های دیگر این کشور از جمله به سیسیلی در جنوب راه یافته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اولین مورد ابتلای یک شهروند اسپانیایی به ویروس کرونا در واقع چهارمین مورد شناسایی شده در این کشور است چرا که پیشتر سه گردشگر آلمانی، ایتالیایی و بریتانیایی در جزایر قناری در مایورکا مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده بودند. 

یک هتل چهارستاره در جزایر قناری، به دنبال یک مورد ابتلا به ویروس کرونا در حال حاضر بسته شده است. 

پس از آن که نتیجه آزمایش یک پزشک ایتالیایی که برای تعطیلات به تنریف رفته بود، در روز دوشنبه مثبت اعلام شد، مسئولان حوزه بهداشت و درمان اسپانیا گفتند که کلیه مهمانان و کارکنان هتل را مورد آزمایش قرار می‌دهند. 

او اکنون در بیمارستان در قرنطینه قرار دارد. پیش از او یک جهانگرد آلمانی در لا گومرا، شهری دیگر در جزیره قناری مبتلا به ویروس شناسایی شد و یک مرد بریتانیایی در مایورکا. 

ماریا مونترو، یک سخنگوی دولت اسپانیا گفت:‌ «در حال حاضر، میهمانان در هتل می‌مانند تا نتایج آزمایش دوم مشخص شود و بنا به نتایج اقدام مقتضی بهداشتی صورت خواهد گرفت.»

او گفت همسر مرد ایتالیایی نیز در بیمارستان در محل جدا به سر می‌برد.

ویروس کرونا که شبیه آنفلوآنزا است و در ووهان چین نشأت گرفته، تاکنون بیش از دو هزار نفر را در جهان کشته و بیش از ۸۰ هزار نفر را آلوده کرده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان