دو نفر از مبتلایان به کرونا در بریتانیا به تازگی از ایران بازگشته بودند

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا از ۳۵ نفر فراتر رفت

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در لابراتوار  بیماری‌های عفونی سرویس بهداشت عمومی در شمال لندن-HENRY NICHOLLS / POOL / AFP

آزمایش کرونای ۱۲ نفر دیگر در بریتانیا مثبت بوده است و به این ترتیب مجموع تعداد آلوده شدگان به این ویروس در این کشور به ۳۵ نفر رسیده است.

سه نفر از بیماران جدید با مردی که ویروس را در داخل کشور در ناحیه «ساری» گرفته است، در «تماس نزدیک» بوده‌اند.

بیمار دیگر نیز که ساکن ناحیه «اِسِکس» است، به خارج از کشور و مراکز شیوع کرونا سفر نکرده بوده است و مسئولان در حال تحقیق در مورد چگونگی سرایت ویروس به او هستند.

به گفته کریس ویتی، بالاترین مقام پزشکی انگلستان (بخشی از بریتانیا)، شش بیمار به تازگی به ایتالیا سفر کرده بودند و دو نفر دیگر از ایران به کشور بازگشته بوده‌اند.

موارد جدید ابتلا به کرونا در لندن، یورکشِر غربی، منچستر، هارتفوردشِر و گلاسترشِر ردیابی شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای ویتی افزود:«تحقیقات در مورد همه آن‌ها جریان دارد و عملیات ردیابی آغاز شده است.»

۵۰ درصد افزایش در موارد آلودگی به کرونا در حالی رخ داده است که «مَت هنکاک»، وزیر بهداشت بریتانیا، احتمال قرنطینه کردن شهرها برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس را رد نکرده است. 

او گفت:«بی تردید (قرنطینه شهرها) هزینه اقتصادی و مالی به‌ بار می آورد، اما ما در این مرحله هیچ نظریه‌ای را رد نمی‌کنیم زیرا باید مطمئن شویم که در صورت لزوم، همه ابزار موجود برایمان مهیاست.»

آقای هنکاک همچنین تایید کرد که دولت تعطیل مدارس و ممنوعیت برگزاری اجتماعات، از جمله مسابقات فوتبال را مد نظر قرار می‌دهد.

به دنبال آزمایش مثبت کرونای یکی از کارمندان آموزشگاه «ویلوبَنک» در ناحیه «رِدینگ» مسئولان آن اعلام کردند که آن آموزشگاه «در برخی روزها» تعطیل خواهد بود.

میشل ماسترز، مدیر آموزشگاه، در ایمیلی به والدین کودکان از آن ها خواسته است تا «آرامش خود را حفظ و اصول بهداشت را رعایت کنند.»

مدرسه ابتدایی دیگری در ردینگ به نام «آلدرینگتون» به دنبال حضور یک بیمار مبتلا به کرونا در یک رویداد آموزشی، روز دوشنبه برای «نظافت کامل» تعطیل خواهد بود.  

چند کشور اروپایی دیگر از جمله آلمان با ۱۱۷ مورد، و ایتالیا با ۱۰۰۰ مبتلا و ۲۹ کشته، از افزایش شدید موارد ابتلا به کرونا خبر داده‌اند. 

فرانسه اجتماعات بیش از ۵ هزار نفر در فضای بسته را ممنوع کرده است و موزه لوور را تعطیل کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان