تهران به کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده است

وزارت بهداشت می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته ۲۵۳ نفر در تهران به کرونا مبتلا شده‌اند

کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران از ابتلای دو هزار ۹۲۲ نفر به ویروس کرونا و مرگ ۹۲ نفر خبر داده است.

جهانپور گفته که در یک روز گذشنه ۵۸۶ نفر به این ویروس آلوده شده‌اند که تهران با ۲۵۳ نفر بیشترین آمار ابتلا به کرونا را داشته است.

آمار ابتلا به کرونا در شهر قم نیز که نخستین شهر آلوده به کرونا در ایران بود در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۱ نفر بوده است.

به این ترتیب پایتخت ایران با پیشی گرفتن از شهر قم به کانون شیوع ویروس کرونا در ایران تبدیل شده و تقریبا نیمی از موارد جدید ابتلا به کرونا در این شهر گزارش شده است.

۳۵ نفر نیز در گیلان، ۹ نفر در مازندران، ۸ نفر در سمنان، ۹ نفر در گلستان، ۹ نفر در آذربایجان شرقی، ۴ نفر در کردستان، ۱۵ نفر در کرمانشاه، ۷ نفر در ایلام، ۵ نفر در لرستان، ۲۷ نفر در خوزستان، ۱۴ نفر در فارس، ۶ نفر در زنجان، ۸ نفر در مرکزی، ۲۵ نفر در قزوین، ۱۹ نفر در البرز، یک نفر در چهارمحال و بختیاری، ۱۴ نفر در کرمان، ۸ نفر در سیستان و بلوچستان، ۸ نفر در خراسان رضوی و یک نفر در خراسان شمالی در یک روز گذشته به کرونا آلوده شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به این ترتیب تا ظهر امروز به جز استان بوشهر، ویروس کرونا در همه استان‌های ایران افرادی را مبتلا کرده است.

روز گذشته ۸۳۵ مورد ابتلای جدید کشف شده بود که اکنون وزارت بهداشت ایران می‌گوید دلیل کاهش آمار، پایین آمدن سطح انتشار و ابتلا نیست و دلیل آن افزایش تعداد آزمایشگاه‌های تشخیص و کم‌شدن زمان انتظار آزمایش است: «آمار امروز نسبت به روزهای اخیر پایین‌تر است، زیرا تعداد آزمایشگاه‌ها به ۲۴ آزمایشگاه رسیده و زمان انتظار حذف شده است و پایین بودن آمار به معنی کاهش ابتلا نیست.»

حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران امروز در نشست هیات دولت وعده داد که دولتش به زودی بر بحران کرونا فائق خواهد آمد. این درحالی است که مسعود پزشکیان، نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با انصاف نیوز گفته که دولت موضوع کرونا را شوخی گرفته و با قرنطینه‌نکردن شهر قم سبب انتشار ویروس به تمامی مناطق ایران شده است.

بیشتر از