ابتلای شماری از نمایندگان مجلس و معاون روحانی به کرونا

«ممکن است مجبور به تقاضای کمک چند میلیارد دلاری از دیگر کشورها شویم»

مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ایران، به کرونا مبتلا شده است. 

این نماینده مجلس با انتشار ویدیویی، خبر ابتلای خود به کرونا را تایید کرده است. همچنین، لحظاتی پیش اعلام شد که معصومه ابتکار، معاون زنان و خانواده رئیس‌ جمهوری ایران نیز به کرونا مبتلا شده است و اکنون در قرنطینه است.

پیش‌تر، ابتلای ایرج حریر‌چی، معاون وزیر بهداشت، احمد امیرآبادی و محمود صادقی، نمایندگان مجلس، و محمدرضا قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز تایید شده بود. 

همچنین، ظهر امروز اعلام شد که هادی خسرو‌شاهی، سفیر اسبق ایران در واتیکان نیز در اثر ابتلا به کرونا درگذشته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ابوالفضل حسن‌بیگی، نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی ایران نیز نسبت به سونامی کرونا در اثر سفر انبوه مردم به شمال کشور هشدار داده است و گفته است که ممکن است ایران مجبور به درخواست کمک چند میلیارد دلاری از جامعه جهانی شود: «دوستان ما در مجلس نسبت به حرکت این جمعیت کثیر به طرف شمال واقعا نگران و ناراحت هستند که این می‌تواند یک خطر بزرگ باشد و یک سونامی در کشور ایجاد کند و میلیاردها دلار باید از دنیا کمک بگیریم و برای مقابله با این قضیه قرض کنیم. این مسئله را باید جدی بگیریم.» 

این نماینده مجلس از وخامت حال احمد امیر‌ابادی، نماینده قم خبر داده است و گفته است که چند نماینده دیگر مجلس نیز به کرونا مبتلا شده‌اند: «بالاخره چند تن از نمایندگان مجلس آلوده به این مسئله شدند. یکی از نمایندگان حالش بسیار بد بود. این فرد وقتی به مجلس می‌آید و تنفس کرده و نوشیدنی و چایی مصرف می‌کند، این‌ها خطر ایجاد می‌کند. روز اول با اعتراضی که نمایندگان و مخصوصا پزشکان نماینده کردند، ایشان رفتند... بعضی دیگر از نمایندگان حال بد داشتند، پریروز آزمایش گرفتند و گفتند پنج روز دیگر طول می‌کشد تا اعلام کنیم که نتیجه‌تان مثبت است یا منفی.»

احمد مسجد جامعی، نماینده شورای شهر تهران نیز با انتشار متنی در توییتر، تجربه شخصی خود را در مواجهه با کرونا، «بی‌پناهی» مردم ایران، و ضعف اقدامات، به اشتراک گذاشته است. او نوشته است که احساس می‌کند «حق حیات» در ایران فراموش شده است: «با کمال تأسف، احساس می‌کنم که به اصولی‌ترین حق انسانی بی‌اعتنائی می‌شود: از اطلاع‌رسانی تا مواجهۀ پیشگیرانه و مراحل درمانی و در یک کلام، آنچه فراموش شده، «حق حیات» است.»

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، در یک مصاحبه تصویری با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران گفته است که  تا ظهر امروز، ۲۴۵ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند، و ۲۶ نفر نیز  در اثر ابتلا به آن درگذشته‌اند.

به گفته این مقام وزارت بهداشت، تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۶ نفر دیگر به کرونا مبتلا شده‌اند که استان تهران با ۳۸ مورد و گیلان با ۲۳ مورد، پیشتاز این رشد ابتلا هستند.

به این‌ترتیب، تاکنون ۲۲ استان ایران به شکل رسمی با ویروس کرونا آلوده شده‌اند.

کانون انتقال این ویروس شهر قم بود و به دلیل قرنطینه نشدن آن شهر، این ویروس با سرعتی بیش از کشورهای دیگر، به مناطق مختلف سرایت کرد. 

بیشتر از