بهاره هدایت با قرار وثیقه و کفالت آزاد شد

خانم هدایت در محل حراست دانشگاه تهران به وسیله نیروهای امنیتی ربوده شده بود

بهاره هدایت ظهر امروز از زندان قرچک آزاد شد- عکس از شبکه‌های اجتماعی 

بهاره‌ هدایت، فعال سیاسی و دانشجوی دانشگاه تهران ظهر امروز با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی و کفالت از زندان قرچک ورامین آزاد شد. 

خانم هدایت پس از مراجعه به حراست دانشگاه تهران در روز ۲۱ بهمن‌ماه به وسیله نیروهای امنیتی ربوده شد.

روز گذشته منابع حقوق‌بشری و دوستان خانم هدایت اعلام کرده بودند که این فعال سیاسی در هنگام دستگیری مورد ضرب ‌و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفته و در سه روز نخست بازداشت اعتصاب خشک کرده است.

همچنین گفته شده است که او هنگام دستگیری و در طول مدت شش روزی که در بازداشتگاه وزرا به سر‌ می‌برده، هدف فحاشی و توهین ماموران امنیتی قرار داشته‌ است.

بهاره هدایت روز ۲۷ بهمن‌ماه از بازداشتگاه وزرا به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

صبح امروز غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری گفته بود که خانم هدایت در صورت تامین وثیقه آزاد خواهد شد. او همچنین گفته بود که به موضوع «ضرب و شتم» خانم هدایت در هنگام دستگیری و طول مدت بازداشت، رسیدگی خواهد شد.

در روزهای گذشته به جز بهاره‌هدایت، دو دانشجوی دیگر این دانشگاه، به نام‌های امیرمحمد شریفی و معین زارعیان نیز دستگیر شده‌اند. گفته می‌شود که بازداشت این دو دانشجو نیز با همکاری حراست دانشگاه تهران و در محوطه خوابگاهشان انجام شده است.

رئیس حراست دانشگاه تهران، اتهام سه دانشجوی دستگیرشده را شرکت در اعتراضات آبان‌ماه در دانشگاه و «طرح شعارهای تند و ساختارشکنانه» عنوان کرده بود.
 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمعی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی و امیرکبیر در روزهای اخیر، با برگزاری تجمع، خواستار آزادی این دانشجویان زندانی شده بودند.

 خانم هدایت پس از انتخابات ریاست‌ جمهوری سال ۱۳۸۸ نیز دستگیر شد و ۷ سال را در زندان گذراند. اتهام این فعال سیاسی در پرونده قبلی، توهین به رهبر و رئیس جمهوری و اجتماع و تبانی علیه نظام بود.

بیشتر از