ویروس کرونا؛ زن روس پس از فرار به قرنطینه بازگردانده شد

این زن می‌گوید با استفاده از علم فیزیک توانست از بیمارستان فرار کند

این زن می‌گوید جواب آزمایش‌های مربوط به ابتلا به کرونا منفی بوده و نمی‌خواسته بیش از این در قرنطینه بماند-STR / AFP

دادگاهی در روسیه به یک زن شهروند این کشور که از بیمارستان فرار کرده بود، دستور داد که در راستای تمهیدات محتاطانه و پیشگیرانه در قبال ویروس کرونا، به قرنطینه بازگردد.

آلا ایلینا ۳۲ ساله به دنبال بازگشت از سفر به هاینان چین در ماه ژانویه، به گلودرد دچار شد و سپس در قرنطینه مخصوص ویروس کرونا قرار گرفت. 

او در بیمارستان تخصصی بیماریهای عفونی بُتکینس در سنت‌پترزبورگ قرنطینه شد و علی‌رغم نتیجه منفی آزمایش نسبت به ویروس کرونا، اجاز ترک بیمارستان را نداشت. 

او در هفتم فوریه در حساب کاربری اینستاگرم خود نوشت:‌ «هر سه آزمایش‌ها سلامت کامل من را تایید کرد، پس جرا باید قرنطینه شوم؟»

او سپس توضیح می‌دهد که چگونه با دستکاری سیستم  برق مربوط به قفل در، توانست فرار کند و به آپارتمانش در سنت‌پترزبورگ برود. 

ایلینا به نشریه تایمز مسکو گفت:‌ «از قبل نقشه را طراحی کردم و برنامه دقیقی ریختم. در عصر موعود وقتی که پزشکان و پرستاران تمهیدات امنیتی را آسان‌تر می‌گیرند، قفل آهن‌ربایی اتاقم را دستکاری کردم و در را باز کردم.»

«من در رشته فیزیک تحصیل کرده‌ام، که اینجا کمکم کرد. قانون اساسی ما آزادی را تضمین می‌کند. نمی‌دانم چرا باید در قفس بیمارستان می‌ماندم.»

تلاش‌های پلیس برای بازگرداندن او به بیمارستان به زور، با مقاومت خانم ایلینا مواجه شد و او در را به روی آنان باز نکرد. 

فرار او از بیمارستان باعث شد تا پزشک بیمارستان از خانم ایلینا به دلیل شکستن قوانین قرنطینه و به خطر انداختن سلامت عموم، شکایت کند. 

دادگاه منطقه پتروگرتسکی در سنت‌پترزبورگ که رای به «بستری شدن اجباری» داد گفت، محاکمه در دادگاهی مجهز به لامپ میکرب‌کش برگزار شد.

ویتالی چرکازوف، وکیل خانم ایلینا گفت خواستار دادگاه تجدیدنظر خواهد شد و باید قبل از آزاد شدن، سه بار آزمایش دهد و نتایج آزمایش‌ها منفی باشد. 

او گفت با وجود این حکم روحیه موکلش خوب است:‌ «او در اتاقش همه لوازم لازم را دارد، حتی تلویزیون دارد که دفعه قبل نداشت. او از شرایط جدیدش راضی است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه‌های محلی می‌گویند خانم ایلینا اولین نفری نیست که در دوره احتیاطی و هشیاری درباره ویروس کرونا، از بیمارستان فرار کرده‌اند. 

یک مادر و پسرش نیز در شهر سامارا از پنجره بیمارستان بیرون پریده و از آنجا فرار کردند. 

گوزل ندر ۳۴ ساله و پسرش نیز در بازگشت از هاینان در چین، به قرنطینه فرستاده شدند، اما او وقتی در بیمارستان بود متوجه شد که باردار است.

او به تایمز مسکو گفت نگران بود که مرض از دیگر بیماران به او سرایت کند. او گفت «شرایط در آنجا بسیار بد بود.»

خانم ندر گفت: «دکترها بسیار غیرحرفه‌ای عمل می‌کردند و هیچ گونه لباس‌ و تجهیزات حفاظتی استفاده نمی‌کردند.» گفته می‌شود که این زن و پسرش سه روز پس از ترک بیمارستان برگه تایید سلامت دریافت کردند. 

دو مورد ابتلا به ویروس کرونا در روسیه تایید شده است. هر دوی این موارد مربوط به شهروندان چینی بود که پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند. 

به گفته نهاد دیدبان سلامت و امنیت شهروندان در روسیه، بیش از ۲۰ هزار نفر در روسیه، در بدو ورود به این کشور از مبدا چین، قرنطینه شده‌اند.   

سفارت روسیه در ژاپن روز دوشنبه گفت یک شهروند روس که سوار کشتی کروز پرنسس دایموند بود به این ویروس آلوده شده است. کشتی کروز در بندر یوکوهامای ژاپن پهلو گرفته و قرنطینه شده است. 

© The Independent

بیشتر از جهان