هشدار کارشناسان در مورد شیوع ویروس کرونا در آمریکا

مقامات بهداشتی ایالات متحده تا کنون ۱۳ مورد ابتلا به بیماری کرونا را گزارش کرده‌اند

ماموران ویتنامی در حال بررسی شهروندانی که از ووهان به این کشور پرواز کردند -Son NGUYEN / AFP

کارشناسان هشدار داده‌اند که احتمالا ویروس جدید کرونا که تاکنون بیش از هزار نفر را کشته و ۴۵ هزار تن را مبتلا کرده است، در ایالات متحده شیوع خواهد یافت.

به گفته مسئولان، به نظر می‌رسد که سیر صعودی اپیدمی کرونا در چین کند شده است، اما کارشناسان مراکز کنترل بیماری‌های مسری در آمریکا می‌گویند که خود را برای شیوع آن در این کشور آماده می‌کنند. 

نانسی مِسونیِر، رئیس مرکز ملی ایمن‌سازی و بیماری‌های تنفسی (سی دی سی) از طریق یک «تله کنفرانس» به خبرنگاران گفت: «در مرحله‌ای، شاهد گسترش این بیماری در آمریکا و دیگر کشورها خواهیم بود.»

شبکه خبری سی ان بی سی به نقل از خانم مسونیر گفت: «این امر، موجب تغییر در نحوه واکنش ما خواهد شد.» 

مقامات بهداشتی ایالات متحده تا کنون ۱۳ مورد ابتلا به بیماری کرونا را که اکنون به نام «کُوید-۱۹» شناخته می‌شود، گزارش کرده‌اند.

خانم مسونیر همچنین گفت، مقامات «سی دی سی» درحال مذاکره با کارخانه‌های تولید تجهیزات و تدارکات پزشکی برای ماسک صورت و دستکش‌های طبی هستند تا درصورت شیوع بیماری، از این جهت کمبود نداشته باشند.

او افزود: «در این مرحله، برخی از همکاران ما در دیگر کشورها در مقایسه با گذشته خواهان تعداد بیشتری از دستگاه‌های تنفسی «ان ۹۵» ماسک صورت هستند.» 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این میان، دفتر سازمان بهداشت جهانی در ژنو اعلام کرده است که سیر صعودی موارد ابتلا به کرونا در چین کند شده است، اما به گفته مقامات این سازمان، کندی این روند باید با «احتیاط هرچه تمامتر بررسی شود.» 

تدروس ادهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی، گفته است: «این اپیدمی می‌تواند در هر جهتی حرکت کند.»

دکتر تدروس در پایان یک گردهمایی دو روزه در مورد پژوهش و ابتکارات مقابله با ویروس کرونا، از اشتیاق و انرژی دانشمندانی که این پروژه را آغاز کرده‌اند، سپاسگزاری کرد.

وی افزود که تیم تحت رهبری سازمان بهداشت جهانی که در اوایل هفته جاری به چین سفر کرده بود، در ارتباط با محتوا و میزان کارش «پیشرفت خوبی» داشته است.

«سی دی سی» افزود که هنوز برای اعزام کارشناسان جهت کمک در تحقیق شیوع ویروس کرونا، از آنها دعوت نشده است.

یک تیم پیشرفته از متخصصان پزشکی سازمان بهداشت جهانی، روز دوشنبه برای تحقیق پیرامون اپیدمی کرونا وارد چین شدند. همچنین ایالات متحده همچنان منتظر مجوز برای اعزام کارشناسان خود برای همراهی با تیم سازمان بهداشت جهانی است.

خانم مسوتیر گفت، «سی دی سی» از ماه ژانویه بیش از ۳۰ هزار مسافر را که از چین وارد ایالات متحده شده‌اند، تحت معاینه و نظارت پزشکی قرار داده است، اما هیچ یک از آن‌ها به ویروس کرونا آلوده نشده بوده‌اند.

© The Independent

بیشتر از جهان