سگ‌ها هم به صف مسافران درجه یک پروازها پیوستند

 مدیرعامل شرکت‌ هواپیمایی بارک‌ ایر می‌‌‌گوید که این ایده از آنجا پا گرفت که او برای سفر با سگش، هوگو، به مشکل خورد

تصویر تزئینی‌، یک سگ و صاحبش آماده مسافرت‌ هوایی‌اند‌- Canva

 

شرکت‌ هواپیمایی بارک ایر به سگ‌ها و صاحبانشان امکان می‌دهد با پرواز درجه یک سفر کنند.

به گزارش رویترز، خطوط هوایی بارک ایر حتی سگ‌ها و صاحبانشان را قبل از پرواز کاملا آماده می‌کند و قصد دارد روز پنجشنبه اولین پرواز آن‌ها را از نیویورک به لس‌آنجلس مهیا کند. مت میکر، مدیرعامل این شرکت‌ هواپیمایی، می‌‌‌گوید که این ایده تجاری از آنجا پا گرفت که او برای سفر با سگش، هوگو، از نژاد گریت دین، به مشکل خورد. 

مت میکر که «بارک‌باکس»، شرکت خدماتی پخش محصولات سگ‌ها را هم بنیان‌ گذاشته است، می‌گوید: «من نمی‌توانستم با هوگو مسافت‌های طولانی سفر کنم و به این فکر کردم که باید شرکت هواپیمایی وجود داشته باشد که به سگ‌ها رسیدگی کند. ما در پروازهایمان برای سگ‌ها همه‌چیز فراهم می‌کنیم و تلاش می‌کنیم تا استرس و اضطرابشان کم شود. بدین ترتیب آن‌ها راحت‌ترین پرواز با هواپیما را تجربه می‌کنند و ترسی به دلشان راه نخواهد یافت.‌»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اولین پرواز درجه یک سگ‌ها با ورود به سالن ترانزیتی که پر از خوراکی است و همچنین یک بازرسی سریع آغاز می‌شود. شرکت‌ هواپیمایی بارک ایر در طول پرواز برای توله‌سگ‌ها حمام آب گرم هم تدارک دیده است و در فهرست غذاها، «شامپاین مخصوص سگ» و قهوه مخصوص «بارکاچینو» هم وجود دارد. 

این شرکت قصد دارد در هر پرواز ۱۰ بلیت به سگ‌ها اختصاص دهد، البته این خط هوایی لوکس می‌تواند به ۱۵ سگ هم خدمات دهد. هزینه بلیت برای هر مسافر و سگش در پروازهای بین‌المللی یک طرفه هشت هزار دلار و در پروازهای داخلی شش هزار دلار است. البته میکر می‌گوید که این هزینه در آینده کاهش می‌یابد. 

او می‌گوید: «ما کار را با ضرر شروع می‌‌کنیم، اما با گذر زمان و روشن شدن شیوه و مسیر کار، قیمت را برای مسافران کاهش می‌دهیم و هزینه‌های خودمان را هم کم می‌‌کنیم.»

شرکت‌ هواپیمایی بارک ایر در حال حاضر بین شهرهای نیویورک‌‌‌، لس آنجلس و لندن پرواز می‌کند. این شرکت پس از دریافت یک هزار و ۵۰۰ تقاضا برای مقاصد جدید، قصد دارد پاریس، میلان، شیکاگو، سیاتل و مقاصد فصلی مانند فلوریدا و آریزونا را هم به نقشه پروازی‌اش اضافه کند.  

میکر می‌گوید امیدوار است که با این تمهیدات جدید، هر خانواده بتواند با تمام اعضای خانواده، فرزندان و سگ‌ها، پرواز کند. 

بیشتر از سفر