ده‌ها کشور عضو سازمان ملل حمله جمهوری اسلامی به اسرائیل را محکوم کردند؛ اروپا تحریم‌های جدید اعمال می‌کند

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در ساعات آغازین بامداد پنجشنبه ۳۰ فروردین پس از نشست اضطراری این شورا، از وضع تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران خبر داد

نمایندگان کشورهای عضو سازمان ملل

نمایندگان دائم ده‌ها عضو سازمان ملل شامل آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی، ژاپن، کره جنوبی، کانادا، استرالیا، نیوزیلند، اوکراین و اسرائیل در بیانیه‌ای مشترک حمله‌های جمهوری اسلامی به اسرائیل را محکوم کردند.

در این بیانیه که به امضا ۴۸ کشور رسیده، آمده است: «حمله ۱۳ آوریل جمهوری اسلامی و شرکای نظامی‌اش به کشور اسرائیل که شامل موشک‌های بالستیک، کروز و حمله‌های پهپادی بود که می‌توانست خسارت زیادی به بار آورد و به از دست رفتن جان انسان‌ها منجر شود را محکوم می‌کنیم.»

در این بیانیه عبور موشک‌ها و پهپادها از آسمان تعداد دیگری از کشورها که می‌توانست جان انسان‌ها در این کشورها را به خطر بیاندازد و مشاهده موشک‌ها بر فراز مسجد‌الاقصی که مکان مقدس به‌شمار می‌رود نیز محکوم شده است.

این بیانیه همچنین از تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها استقبال و بر اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت تاکید کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این بیانیه تاکید می‌کند که این حمله‌ها الگویی خطرناک و بی‌ثبات‌کننده از اقدامات جمهوری اسلامی و گروه‌های نیابتی‌اش که تهدیدی جدی را متوجه صلح و امنیت بین‌المللی می‌کند.

این بیانیه درحالی منتشر شده است که اتحادیه اروپا نیز از اتفاق نظر برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی خبر داده است.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا در ساعات آغازین بامداد پنجشنبه ۳۰ فروردین پس از نشست اضطراری این شورا، از وضع تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
شارل میشل همچنین گفت که شورای اروپا این حمله را محکوم کرده و از تمام توان خود برای کاهش تنش‌ها در منطقه استفاده می‌کند.
میشل گفت که تحریم‌های جدید شرکت‌ها و افراد مرتبط با برنامه موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار می‌دهند.

خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز با اشاره به نشست وزیران خارجه گروه ۷ در ایتالیا از توافق برای اعمال تحریم‌های بیشتر خبر داده است.

پیش‌تر جیک سالیوان، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته بود که آمریکا قصد دارد تحریم‌های موشکی و پهپادی جدیدی علیه ایران وضع کند و اروپاییان نیز تحریم‌های خودشان را اعمال خواهند کرد.