مشاور امنیت ملی آمریکا: ظرفیت موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی را محدود می‌کنیم

جیک سالیوان: متحدان و شرکای ما نیز تحریم‌های خود را اعمال خواهند کرد

جیک سالیوان

درحالی که اسرائیل علاوه بر لزوم پاسخ به حمله‌ بامداد یکشنبه جمهوری اسلامی، بر تحریم موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران و تروریستی اعلام شدن سپاه پاسداران تاکید دارد، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دولت بایدن از تحریم‌های جدیدی خبر داد که به زودی علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌شود.

سالیوان در بیانیه‌ای اعلام کرد که در روزهای آتی، آمریکا تحریم‌هایی علیه برنامه‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی و شرکت‌ها و موسسه‌های وابسته به سپاه پاسداران و وزارت دفاع جمهوری اسلامی اعمال می‌کند.

روز سه‌شنبه، وزیر خارجه اسرائیل اعلام کرد به ۳۲ کشور برای محدود کردن برنامه‌های موشکی و پهپادی و تروریستی اعلام شدن سپاه نامه فرستاده است. در نشست اضطراری شورای امنیت در روز یکشنبه سفیر اسرائیل بر این دو نکته تاکید کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه سالیوان آمده است که به دنبال حمله بامداد یکشنبه جمهوری اسلامی به اسرائیل، دولت بایدن در حال هماهنگی برای پاسخ جامع در رایزنی با متحدان و شرکا شامل گروه۷ و رهبران کنگره بوده است.

سالیوان همچنین گفت که متحدان و شرکای آمریکا نیز تحریم‌های خود را علیه جمهوری اسلامی اعمال خواهند کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا از همکاری با وزارت دفاع و ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، سنتکام، برای تقویت دفاع موشکی و هوایی در خاورمیانه و کاهش کارایی ظرفیت‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی خبر داد.

او تحریم‌های جدید را در راستای مهار ظرفیت نظامی جمهوری اسلامی و رفتار دردسرساز آن عنوان کرد.

در پایان این بیانیه آمده است که دولت ایران را برای فعالیت‌های مخرب و بی‌ثبات‌کننده‌اش در خاورمیانه پاسخگو می‌کنیم.