تحریم‌های جدید آمریکا علیه تامین کنندگان مالی نیروی قدس و گروه‌های وابسته

در مجموعه تحریم‌های جدید شش شرکت، دو نفتکش و یک صرافی که در هند، ویتنام، لبنان، لیبریا و کویت به ثبت رسیده است هدف گرفته شدند

وزارت خزانه‌داری آمریکا-Canva

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه علیه اشخاص حقیقی و حقوقی متهم به تسهیل مبادلات مالی و فعالیت‌های تجاری غیرقانونی که به‌طور مستقیم به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حوثی‌ها و حزب‌الله لبنان سود می‌رسانند، تحریم‌های جدیدی اعمال کرد.

در مجموعه تحریم‌های جدید شش شرکت، دو نفتکش و یک صرافی که در هند، ویتنام، لبنان، لیبریا و کویت به ثبت رسیده است هدف گرفته شدند. اتهام آنها دست داشتن در فعالیت‌های غیرقانونی تامین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و گروه‌های وابسته به آن است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این ششمین دور از تحریم‌ها علیه شبکه مرتبط با سعید جمال است که از فعالان اقتصادی حوثی‌ها است و گفته می‌شود که ساکن ایران است.

گفته می‌شود که شبکه سعید جمال و شریک تجاری او زنجیره‌ای از شرکت‌ها و کشتی‌ها برای انتقال کالا از ایران با روش‌های فریبکارانه در اختیار دارند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است که واشینگتن به تلاش‌های خود برای مختل کردن شبکه مالی نیروی قدس و گروه‌های وابسته‌اش ادامه می‌دهد.

روز سه‌شنبه تحریم‌هایی نیز علیه ۱۱ شخص و موسسه که در قاچاق کپتاگون به دولت سوریه نقش دارند اعمال شد.

خزانه‌داری آمریکا می‌گوید تجارت کپتاگون به تجارتی پرسود برای دولت بشار اسد در سوریه تبدیل شد است.

بیشتر از اقتصاد