افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی بودجه نیروی قدس همزمان با تدفین سلیمانی

مهر تایید شورای نگهبان بر طرح سه‌فوریتی مجلس برای تروریستی خواندن «پنتاگون»

همزمان با برگزاری مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس در کرمان، علی لاریجانی از اختصاص بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون یورویی به نیروی قدس خبر داد.

رئیس‌ مجلس شورای اسلامی گفت علاوه بر بودجه‌های مصوب قبلی نیروی قدس، تنها برای دو ماه پایانی سال ۲۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به حمایت از نیروی قدس اختصاص می‌دهیم که مسئولیت مقاومت در منطقه را بر عهده دارد. لاریجانی در ادامه گفت که آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که سلیمانی عنصر اصلی مقاومت در منطقه است و او را حذف کردند تا مقاومت آسیب ببیند، اما مردم ایران پشتیبان مقاومت هستند.

لاریجانی همزمان اعلام کرد که ایران همه اعضای پنتاگون و شرکت‌ها و موسسه‌های وابسته به آن و عاملان کشته شدن سلیمانی را نیروی تروریستی محسوب خواهد کرد. خبرآنلاین در همین زمینه گزارش داد: کلیات و جزئیات طرح سه فوریتی اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر آنچه که «جنایات آمریکا» خوانده شده به اتفاق آراء همه نمایند گان مجلس به تصویب صحن علنی پارلمان رسید.

بنابراین گزارش، در جلسه علنی امروز مجلس به اتفاق آراء کلیات سه فوریت طرح اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا برای انتقام سخت را به تصویب رساند. 

براساس این که به اتفاق آراء همه نمایندگان مجلس و با حضور 233 نماینده حاضر در جلسه به تصویب مجلس رسید، همه فرماندهان و عاملان پنتاگون و شرکت‌ها و موسسه‌های وابسته به آن و عاملان حمله پهپادی روز جمعه به خودروی حامل قاسم سلیمانی در عراق تروریست شناخته شدند. در ادریبهشت‌ماه امسال نیز مجلس در واکنش به قرار گرفتن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی آمریکا، «سنتکام» و «فرماندهی مرکزی آمریکا» را به عنوان گروه های تروریستی معرفی کرده بود.

مراسم تشییع سلیمانی که از روز شنبه از کربلا آغاز شد و در اهواز، مشهد، تهران و قم دنبال شد، امروز به کرمان رسیده است. گزارش رسانه‌های داخلی حاکی از حضور گسترده مردم در این مراسم است.

مقامات تهران نیز با استناد به شرکت مردم در این مراسم آن را نشان‌دهنده حمایت مردمی از جمهوری اسلامی توصیف می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 

خودروی حامل سلیمانی و همراهان‌اش بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه در حال خروج از فرودگاه بغداد هدف حمله پهپادی آمریکا قرار گرفت. ایالات‌متحده ساعاتی پس از این حمله مسئولیت آن را پذیرفت و مقامات تهران نیز آمریکا را به انتقامی سخت تهدید کردند.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی روز گذشته در مراسم اقامه نماز میت برای سلیمانی و همراهان او، اشک ریخت و دختر سلیمانی نیز از حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله خواست انتقام پدرش را بگیرد.

امروز نیز در کرمان، فرمانده سپاه عاملان کشته شدن سلیمانی را به انتقامی سخت، قاطع و پشیمان کننده تهدید کرد. حسین سلامی گفت: مسلمانان دیگر هیچ نقطه امنی برای آمریکا نخواهند گذاشت. او گفت حرف آخر را اول می‌زند و اگر (آمریکایی‌ها) حرکت دیگری انجام دهند، آنجا را که دوست دارند ‌به آتش می‌کشیم.

تسنیم نیز به نقل از دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نوشت: ضعیف‌ترین سناریو از ۱۳ سناریوی انتقام، یک کابوس تاریخی برای آمریکاست. علی شمخانی گفت، عملیات انتقام خون سلیمانی قرار نیست در قالب یک تک‌عملیات صورت بگیرد.

شمخانی در گفتگو با نشریه حرم وابسته به آستان قدس رضوی مدعی شد:«در مجموع ۱۹ پایگاه، شامل ۱۱ هِدبِیس که پایگاه‌های فرماندهی آمریکایی‌ها در منطقه به‌شمار می‌روند و کمترین فاصله را با مرز‌های شرقی و غربی کشور دارند، به همراه ۸ پایگاه نظامی آمریکا در شمال و جنوب کشور در وضعیت آماده‌باش هستند که از آمار دقیق نفرات و تجهیزات نظامی‌شان مطلع هستیم و کوچکترین تحولات آن‌ها را هم زیرنظر داریم.»

بیشتر از