راهيابى جوكوويچ به فینال مسابقات تنيس اوپن استراليا

این تنیس‌باز براى هشتمين بار به دیدار پایانی اوپن استرالیا راه یافته است

نواک جوکوویچ، تنیس‌باز صرب، مرد شماره دوی تنیس جهان - Saeed KHAN / AFP

روز يازدهم مسابقات اوپن استراليا و اولين مسابقه نيمه نهايى بين دو تنیس‌باز نامدار جهان در استاديوم مركزى مسابقات، راد ليور آرنا، در شهر ملبورن برگذار شد.

این رویارویی، ديدارى بود كه تماشاگران از ابتداى برگزارى مسابقات، براى ديدن آن روزشمارى مي‌كردند. نواك جوكوويچ، مرد شماره ٢ تنيس جهان و مدافع عنوان قهرمانى در اين رقابت‌ها، به مصاف پرافتخارترين تنيس‌باز مرد جهان، راجر فدرر، رفت که داراى رتبه سوم جهانى است.

این رقابت، پنجاهمین رویارویی این دو تنیس‌باز به شمار می‌آمد که از آن میان، ۲۶ پیروزی از آن جوکوویچ،  و ۲۳ پیروزی از آن فدرر شده بود. قبل از شروع مسابقه به نظر مى‌رسيد كه شاهد يك بازى زيبا و طولانى از لحاظ زمانى باشيم. ست اول را فدرر بسيار عالى آغاز كرد و نبض بازى را در اختیار گرفت. اما در حالی که ۵-۲ از جوکو جلو افتاده بود و فقط یک گیم تا برد در ست اول فاصله داشت، ناگهان جهت بازی تغییر کرد و جوکوویچ گیم‌های از دست رفته را جبران کرد و بازی به تایبرک کشیده شد، و جوکوویچ توانست ست اول را در تایبرک با نتیجه ۷-۶ پیروز شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

قبل از شروع ست دوم، فدرر درخواست تایم پزشکی کرد، و براین گمان دامن زد که او در ست نخست دچار آسیب‌دیدگی شده است، و‌ همانامر هم سبب شده است تا ست اول را واگذار کند. در ست دوم، مشخص بود که سرعت فدرر در بیشتر قسمت‌های بازی افت زیادی کرده است و همین نکته باز سبب شد تا جوکوویچ این ست را نیز ۶-۴ پیروز شود. در ست سوم، فدرر تلاش خود را مضاعف کرد تا شاید بتواند به جریان بازی برگردد، اما جوکوویچ این اجازه را به او نداد و این ست را نیز ۶-۳پیروز شد و توانست فدرر را در سه ست متوالی شکست دهد و برای هشتمین بار، راهی دیدار پایانی در مسابقات ملبورن شود.

بیشتر از ورزش