واشینگتن فری‌بیکن: بایدن می‌داند که بازنده انتخابات است

انتخابات آمریکا بیشتر نشان‌دهنده میزان موفقیت دموکرات‌ها در متقاعد کردن مردم به این نکته است که ‏ترامپ انتخاب خوبی برای آن‌ها نیست‏

نشریه اینترنتی واشینگتن فری‌بیکن در مطلبی با عنوان «بایدن می‌داند که دارد شکست می‌خورد» نوشت که بنابر نطرسنجی‌های منتشر شده در خبرگزاری بلومبرگ در ۲۹ فوریه، دونالد ترامپ در صدر قرار دارد. ترامپ در این نظرسنجی‌ها با فاصله اندکی از جو بایدن، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا، قرار دارد و فاصله او با بایدن در ایالت‌های نوسانی از دو امتیاز در میشیگان تا ۹ امتیاز در کارولینای شمالی متغیر است.

واشینگتن‌ فری‌بیکن نوشته است که این وضع هم‌اکنون عادی است. بر اساس میانگین نظرسنجی‌ها، ترامپ از سپتامبر گذشته در سطح کشور از بایدن پیشی گرفته و در همه ایالت‌های نوسانی از بایدن جلو است، غیر از پنسیلوانیا، که در آنجا یک امتیاز از بایدن عقب است. 

بر اساس این گزارش، حمایت مردم از ترامپ در این نظرسنجی‌ها در مورد رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه کمی بیش از حد برآورد شده است. با این حال، ترامپ در آن رقابت‌ها برنده شد و این در حالی است که برتری او در ایالت‌های تعیین‌کننده‌ای مانند آریزونا و جورجیا و نوادا ناچیز نیست.

واشینگتن‌ فری‌بیکن نوشته است که رویدادهایی چون دو استیضاح، ۹۱ مورد اتهام، چهار کیفرخواست، مجازات‌های مدنی، تقریبا یک دهه دعواهای جنجالی، سایه وقایع ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و هشدارهای مقام‌های سابق آمریکا، باز هم دونالد ترامپ را به حاشیه نراند و نتوانست پویایی او را در رقابت‌‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ از بین ببرد. 

این نشریه می‌گوید که بایدن در حال شکست خوردن است و به گفته اعضای کارزار انتخاباتی او، آن‌ها نگران نظرسنجی‌ها نیستند. بایدن، در تلاش برای رسیدن به میزان موفقیت ترامپ، در حال سفر به سراسر کشور است و با آنکه سخنرانی‌های پرلغزش نشان از اعتماد به نفس او دارد، رفتارش حاکی از ضعف او است. بایدن می‌کوشد که با پرداختن به اشتباهات گذشته زمین‌های از دست رفته را باز یابد. او به اشتباهاتش اعتراف نمی‌کند، اما تلاش می‌کند که آشفتگی‌هایی را که ایجاد کرده است اصلاح کند. واشینگتن فری‌بیکن در اینجا به باراک اوباما اشاره کرده و نوشته است که او، در وضعی مشابه، یک تور مسافرتی عذرخواهی به راه انداخت. به نوشته این نشریه، سفرهای بایدن به ایالت‌های آمریکا به‌نوعی تور ابراز پشیمانی است.

در این مطلب تحلیلی به قلم متیو کونتینتی، آمده است که رشته سفرهای پشیمانی بایدن در ۱۶ فوریه با سفر او به اوهایو آغاز شد، آن هم یک سال پس از خودداری از بازدید از محل سانحه قطار در نورفولک جنوبی. رای‌دهندگان جوامع کارگری این سفر را به معنای ضعف او تفسیر می‌کنند. واشینگتن فری‌بیکن می‌گوید که این سفر نشان‌دهنده پشیمانی بایدن است، در غیر این صورت او هرگز به منطقه‌ای نمی‌رفت که در سال ۲۰۲۰ ترامپ ۷۰ درصد آرا را به دست آورده بود. 

گام‌های بعدی این تور برای رفع نگرانی عمومی در مورد سن بایدن بود. او در ۲۶ فوریه در شوی تلویزیونی پربیننده ست مایرز در کانال تلویزیونی ان‌بی‌سی شرکت کرد. او در آنجا لبخند به لب داشت و گپ می‌زد و در حالی که عینک دودی خلبانی به چشم داشت، بستنی می‌خورد. او در این گفت‌وگو گفت که ترامپ نیز پیر و فراموشکار است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بایدن روز ۲۸ فوریه برای آزمایش سالانه پزشکی به مرکز پزشکی نظامی والتر رید رفت. پزشک ریاست‌جمهوری گفت که بایدن «مرد سفیدپوست ۸۱ ساله فعالی» است که توان لازم برای انجام وظایف را دارد. او گفت که خشک راه رفتن بایدن نتیجه آرتروز ستون فقرات، آرتروز پا پس از شکستگی، و مشکل عصبی حسی پای او است. بر اساس این گزارش، بایدن مورد آزمایش شناختی قرار نگرفت. با این حال، کرین ژان‌پیر، سخنگوی رسانه‌ای کاخ سفید، در این خصوص گفته است که او هر روز آزمایش شناختی را با موفقیت پشت سر می‌گذارد. 

واشینگتن‌ فری‌بیکن در ادامه به سفر بایدن به مرز جنوبی آمریکا اشاره کرد و نوشت که او در نخستین روز ریاست‌جمهوری نیز با معکوس کردن سیاست‌های ترامپ به بحران در کشور دامن زد، زیرا که با این اقدام میلیون‌ها نفر از طریق مرز جنوبی وارد آمریکا شدند و اجازه اقامت گرفتند. میلیون‌ها نفر دیگر نیز بدون آنکه مورد سوال قرار گیرند وارد کشور شده‌اند و هزینه سیاسی این روند بسیار زیاد است. رای‌دهندگان آمریکایی وضع مهاجرپذیری بی‌برنامه را مهم‌ترین مشکل آینده آمریکا می‌دانند و فقط ۲۸ درصد از آنان روش بایدن در مورد مهاجرت را تایید می‌کنند. بحران مهاجران به شهرهای دموکراتی که کمبود مسکن دارند نیز سرایت کرده است.

مواد مخدری که از طریق مرزها قاچاق می‌شود نیز روی زندگی نزدیک به نیمی از جمعیت اثر گذاشته و افزایش جرم و جنایت رای‌دهندگان را خشمگین کرده است. 

بایدن سال‌ها پیش می‌توانست با احیای قوانین قبلی از وقوع این مشکلات جلوگیری کند، اما نکرد. او یک روز قبل از سفر به مرز جنوبی کشور در ایالت تگزاس، طی سخنانی در کاخ سفید از ضرورت اجرای قانون گفت، اما حرف زدن و عکس گرفتن مشکل را حل نمی‌کند و برای این هدف سیاست‌گذاری لازم است. 

واشینگتن فری‌بیکن نوشته است که حتی اگر بایدن کار درست را بکند، بعید است که رای‌دهندگان از او حمایت کنند. نظرسنجی اخیر بلومبرگ نشان داد که رای‌دهندگان می‌گویند جو بایدن پیر و دونالد ترامپ خطرناک است و هر دو فاقد حس همدردی و صداقت‌اند. بر اساس این گزارش، طبق نظرسنجی‌های صورت‌گرفته، بسیاری از آمریکایی‌ها هنوز تصمیم نگرفته‌اند و بسیاری از رای‌دهندگان از بایدن قطع امید کرده‌اند. 

طبق این گزارش، رای‌دهندگان آمریکایی به رسانه‌ها بی‌اعتمادند و علاقه چندانی به سیاستمداران ندارند. رشته‌ سفرهای بایدن و سخنانش نیز عمر کوتاهی خواهد داشت و در یادها نمی‌ماند. 

بایدن نمی‌تواند رای‌دهندگان را متقاعد کند که برای ابقا در سمت ریاست‌جمهوری مناسب است، اما او و متحدانش با خرج کردن صدها میلیون دلار به مردم می‌گویند که ترامپ برای ریاست‌جمهوری خوب نیست. به نوشته گزارش تحلیلی واشینگتن فری‌بیکن، نتیجه انتخابات پیش رو در آمریکا را نمی‌توان پیش‌بینی کرد. این انتخابات بیشتر نشان‌دهنده میزان موفقیت دموکرات‌ها در متقاعد کردن مردم به این نکته است که ترامپ انتخاب خوبی برای آن‌ها نیست. دموکرات‌ها تا این لحظه در این کار شکست خورده‌اند و نتیجه نظرسنجی‌ها خلاف خواست آن‌ها را ثابت کرده است. و بایدن هم این واقعیت را خوب می‌داند. 

بیشتر از جهان