وزیر انرژی عربستان‌ سعودی: رشد تقاضا برای نفت در بلندمدت ادامه خواهد یافت

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان سه‌شنبه تاکید کرد که ریاض می‌خواهد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان هیدروژن سبز و پاک باشد

شاهزاده عبدالعزیز بن‌سلمان-Fayez Nureldine / AFP

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، سه‌شنبه با تاکید بر اهمیت عرضه و تقاضای نفت در دهه‌های آینده تاکید کرد که سازمان اپک‌ و کشورهای صادرکننده نفت در حال‌حاضر دسترسی به مکانیسم‌هایی دارند که آن‌ها را قادر می‌کند با چالش‌های بازار نفت مقابله کرده و نقش مستمر خود را در تلاش برای ثبات بازار جهانی افزایش دهند.

وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه با انجمن اقتصاد انرژی عربستان‌ سعودی گفت: «نیاز به سوخت‌های فسیلی به‌ویژه نفت و گاز چندین دهه ادامه خواهد یافت.»  

شاهزاده عبدالعزیز تایید کرد که تحقیقات کارشناسان بخش انرژی نشان می‌دهند که رشد تقاضا برای نفت در میان‌مدت و بلندمدت ادامه خواهد داشت و نفت یکی از مهم‌ترین منابع انرژی در جهان باقی خواهد ماند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر انرژی عربستان سعودی ضمن تاکید بر توانایی این کشور برای تولید هیدروژن سبز با قیمت‌های رقابتی، گفت که عربستان سعودی آرزو دارد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان هیدروژن سبز و پاک باشد. 

شاهزاده عبدالعزیز در این مصاحبه تاکید کرد که عربستان‌ سعودی ظرفیت فعلی انرژی‌های تجدیدپذیر خود را از ۷۰۰ مگاوات به ۲۸۰۰ مگاوات تا پایان سال گذشته میلادی رسانده و آن را چهار برابر کرده است.  به گفته وزیر انرژی این کشور، بیش از ۱۳۰۰ مگاوات در مراحل مختلف توسعه قرار دارد. شاهزاده عبدالعزیز بن‌سلمان تاکید کرد که پادشاهی عربستان‌ سعودی قصد دارد در سال جاری ۲۰۰ مگاوات الکتریسیته بیشتر در چرخه تولید قرار دهد. 

شاهزاده عبدالعزیز تاکید کرد که عربستان سعودی برای کاهش انتشار گاز دی‌اکسید کربن تلاش می‌کند و برنامه‌ای برای جایگزینی سوخت‌های مایع در آینده نزدیک دارد. 

شاهزاده عبدالعزیز، وزیر انرژی عربستان‌ سعودی، همچنین گفت که پادشاهی قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ میزان مشارکت خود در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای در سطح ملی را به ۲۷۸ میلیون تن در سال برساند.

بیشتر از جهان