ادامه تحقیقات در مورد سانحه هوایی در ولایت غزنی

آمریکا ادعای طالبان در مورد سرنگون کردن هواپیما را تایید نکرد

عکس از شبکه‌های اجتماعی

مقامات ایالات متحده درحال تحقیق پیرامون سانحه سقوط یک فروند هواپیمای ارتش آمریکا در اراضی تحت کنترل طالبان در افغانستان هستند.

سخنگوی طالبان ادعا می‌کند، این هواپیما بر فراز ایالت غزنی ساقط شده - که به گفته او منجر به کشته شدن «بسیاری» از سربازان ارتش آمریکا شده است. منابع ایالات متحده اظهارات سخنگوی طالبان را تایید نکرده‌اند.

این واقعه روز یکشنبه و در گرماگرم حملات زمینی و هوایی در این منطقه رخ داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تصاویر و ویدیوهایی که توسط طارق غزنی وال، خبرنگار وابسته به طالبان، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، قطعات یک بمب افکن از نوع «ای -۱۱ اِی» را - که معمولا به منظور ارتباطات رادیویی و نظارت‌های الکترونیکی استفاده می‌شود، در حال سوختن نشان می‌دهد.

به گفته سخنگوی فرمانداری ایالت غزنی، هواپیما در ساعت ۱.۱۰ دقیقه بعد از ظهر در ۱۲۸ کیلومتری جنوب غربی کابل سقوط کرده است.

این واقعه به دنبال توقف مذاکرات صلح و تجدید تهدیدهای طالبان علیه نیروهای امنیتی و چندین حمله نیروهای ارتش افغانستان علیه طالبان در روز یکشنبه رخ داده است، که در جریان آن بیش از ۵۰ تن از افراد طالبان کشته شدند. 

تلاش‌های دونالد ترامپ برای انجام وعده‌های انتخاباتی‌اش در سال ۲۰۱۶، مبنی بر اینکه کلیه سربازان آمریکایی را از خاک افغانستان خارج خواهد کرد، روابط آمریکا با طالبان را بیش از پیش پیچیده کرده است.

سال گذشته، آقای ترامپ سرمایه سیاسی سنگینی روی این قمار گذاشت، که صلح با طالبان قریب‌الوقوع است. او با دعوت از مقامات طالبان به کمپ دیوید، موجبات نارضایتی و اعتراض بسیاری از دموکرات‌ها و نمایندگان حزب خودش، حزب جمهوری‌خواه را فراهم آورد که در نتیجه آن، ناگزیر این کنفرانس را لغو کرد.

© The Independent

بیشتر از