شرکت سازنده هلی‌کوپتر حامل کوبی برایانت در مورد سانحه تحقیق می‌کند

دونالد ترامپ و خانواده سلطنتی بریتانیا هم از هلی‌کوپتر‌های سیکورسکی استفاده می‌کنند

مراسم یادبود کوبی برایانت در لس‌آنجلس-Apu GOMES / AFP

کارخانه سازنده هلیکوپتر حامل کوبی برایانت، دختر سیزده ساله و هفت سرنشین دیگر آن، گفته است در مورد علت سقوط آن تحقیق خواهد کرد.

کارخانه «لاکهید مارتین» قول داده است به تحقیقات اداره ملی ایمنی ترابری در زمینه سقوط هلیکوپتر اسطوره بسکتبال - که جهان را تکان داد، کمک کند.

AFP

هلیکوپترهای «سیکورسکی اس-۷۶ بی» توسط کارخانه سیکورسکی ساخته می‌شود که زیر چتر لاکهید مارتین است. در وبسایت این موسسه نوشته شده، این مدل هلیکوپترها به ویژه برای تردد بلندپایگان و نیز ماموریت‌های تجسسی و امداد به کار گرفته می‌شود. مدل‌های سیکورسکی، مورد استفاده دونالد ترامپ و نه تن از دیگر رهبران جهان است. 

در این بیانیه آمده است: «ما به سوگواران سانحه امروز سقوط سیکورسکی اس-۷۶ بی در کالاباساس کالیفرنیا تسلیت می‌گوییم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

همچنین می‌افزاید: «ما با اداره ملی ایمنی ترابری در تماس بوده و آماده‌ایم هرگونه کمک و حمایت که ماموران تحقیق و مشتری‌های ما لازم دارند، در اختیار آن‌ها بگذاریم. ایمنی نخستین اولویت ماست؛ اگر تحقیقات نشان داد که لازم است در این مورد اقدام شود، مراتب به اطلاع مشتریان اس-۷۶ خواهد رسید.»

هلیکوپتر‌های سیکورسکی می‌توانند تا ۱۲ مسافر با خود حمل کنند و دارای حداکثر سرعتی برابر با ۲۸۰ کیلومتر در ساعت هستند. بهای هر هلیکوپتر حدود ۱۳ میلیون دلار است. 

در سال‌های اخیر دو فروند هلیکوپتر سیکورسکی اس-۷۶ بی سقوط کرده‌اند.

در سال ۲۰۱۳ سقوط یک هلیکوپتر سیکورسکی بر فراز کانادا - که از تعادل خارج شده بود، منجر به کشته شدن ۴ نفر شد و در سال ۲۰۱۷ نیز در سانحه‌ای مشابه - بر فراز حریم هوایی ترکیه، کلیه سرنشینان سیکورسکی از جمله پنج بازرگان روسی کشته شدند.

این کارخانه اما، ۷.۴ میلیون ساعت پرواز بدون مشکل در سابقه خود دارد.

هلیکوپترهای سیکورسکی مورد استفاده مشاهیر جهان، از جمله اعضای خاندان سلطنتی بریتانیاست.

سال گذشته، هلیکوپتر سیکورسکی حامل دوشس کورنوال (همسر شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا) برای اجنتاب از برخورد به یک گلایدر، مجبور به یک حرکت شدید و غیرمترقبه شد، اما این امر به خاطر عیب فنی موتور هلیکوپتر نبود. 

کوبی برایانت پیشتر در توجیه استفاده از هلیکوپتر خصوصی برای تردد گفته بود، بدین وسیله فرم بدنش را از ناراحتی‌های ناشی از استفاده از اتوموبیل برای رفت و آمد میان خانه و محل تمرین لِیکرز حفظ می‌کند.

© The Independent

بیشتر از جهان