پیروزی ترامپ در انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان تاریخ‌ساز شد

به نظر می‌رسد که رقابت در حزب جمهوری‌خواه، به جای رقابت‌های گسترده پیشین، به زمین مانور ترامپ تبدیل شده است

دونالد ترامپ - خبرگزاری فرانسه

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده و نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی درون حزبی در ایالت آیووا با پیروزی قاطع دیگری در ایالت نیوهمپشایر تاریخ‌ساز شد.  

به گزارش اکسیوس، ایالت‌های آیووا و نیوهمپشایر از سال ۱۹۷۶ تا کنون آغازگر فصل مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری بودند و از آن زمان، تا کنون فقط دوبار، یک نامزد در دو ایالت موفق به پیروزی در هر دو ایالت نشده بود. ترامپ در سال ۲۰۲۰ موفق شد در هر دو ایالت پیروز شود و پیش از آن رونالد ریگان در سال ۱۹۸۴ این موفقیت را کسب کرده بود.

جای تعجب نیست که نامزدهایی که چنین موفقیتی را کسب کردند، نامزد نهایی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری شدند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که رقابت در حزب جمهوری‌خواه، به جای رقابت‌های گسترده پیشین، به زمین مانور ترامپ تبدیل شده است.

نیکی هیلی، نماینده پیشین ایالات متحده در سازمان ملل همچنان اصرار دارد که در جایگاهش به عنوان رقیب ترامپ باقی می‌ماند و بر این باور است که همچنان بخت پیروزی دارد. این درحالی است که نتایج نظرسنجی‌ها برای او در ایالت همپشایر ایالت خانگی‌اش یعنی کارولینای جنوبی بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مشخص نیست که آیا هیلی می‌تواند باتوجه به شکست در ایالت نیوهمپشایر اصل ادر هیچ یک از ایالت‌های دیگر رئیس جمهوری سابق محبوب را شکست دهد یا خیر. همین امر باعث شده است که او فشار شدیدی را برای کناره‌گیری از جانب جمهوری‌خواهان متحمل شود.

حتی در صورتی که هیلی حاضر به کناره‌گیری نشود، تقریبا همه نشانه‌ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ، بخت نخست جمهوری‌خواهان به پیشتازی در این رقابت ادامه می‌دهد.

بایدن رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات ماه نوامبر است. او به رغم کسب جایگاه چهارم در آیووا و جایگاه پنجم در نیوهمپشایر در سال ۲۰۲۰، در نهایت رئیس جمهوری آمریکا شد.

بیشتر از جهان