هیلی در جریان مناظره داغ حزب جمهوری‌خواه دسنتیس را «مستاصل» خواند

این دو نفر از محکوم کردن نامزدی دونالد ترامپ برای ریاست‌جمهوری خودداری کردند

نیکی هیلی و ران دسنتیس‌ــ CHIP SOMODEVILLA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP

نیکی هیلی، رقیب جمهوری‌خواه سال ۲۰۲۴، در جریان مناظره‌ داغ چند روز پیش از نظرسنجی آیووا، ران دسنتیس را «مستاصل» خواند.

این دو درباره کاهش احتمالی مزایای تامین اجتماعی بحث می‌کردند که فرماندار فلوریدا هیلی را متهم کرد طرفدار ارسال دلارهای مالیاتی آمریکا برای «پرداخت حقوق بازنشستگی دولتمردان اوکراینی» است.

وقتی د‌سنتیس به او گفت که طرفدار ادامه ارسال پول به این کشور در حال جنگ است، جواب داد: «این درست نیست. این حرف دروغ است ران.»

در حالی که سرش را آشکارا از روی بیزاری تکان می‌داد، گفت: «تو خیلی مستاصلی. تو دقیقا خیلی مستاصلی.»

اتهام دروغگویی هیلی به رقیبش موضوع آن شب بود و او چندین بار برای وب‌سایت جدیدش desantislies.com تبلیغ کرد.

همچنین هیچ‌یک از این دو نامزد در پاسخ به سوال جیک تاپر، مجری برنامه، نتوانستند شخصیت یا شایستگی دونالد ترامپ را برای ریاست‌جمهوری بعدی محکوم کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

د‌سنتیس در حالی‌ که از پاسخ به این سوال طفره می‌رفت، گفت: «دونالد ترامپ برای منافع خودش تلاش می‌کند، نیکی هیلی برای منافع حامیان مالی‌اش و من برای منافع شما تلاش می‌کنم.»

او در مورد هیلی گفت: «ما یک سیاستمدار بددهن دیگری لازم نداریم تا برای اینکه رایتان را به دست بیاورد و بتواند به قدرت برسد، چیزهایی را که می‌خواهید بشنوید بگوید و بعد فرمایش‌های حامیان مالی‌اش را اجرا کند.»

هیلی در پاسخ گفت: «فکر نمی‌کنم رئیس‌جمهوری ترامپ رئیس‌جمهوری مناسبی باشد که با او پیش برویم. فکر می‌کنم وقت آن رسیده که رهبر نسل جدید برود و آمریکا را دوباره سربلند کند و این کاری است که قصد دارم برایش تلاش کنم و انجام بدهم.»

او افزود: «من کینه ندارم. قصد انتقام‌جویی ندارم. مسائل را به خودم نمی‌گیرم. برای من مهم این است که بدون جنجال و غرولند به نتیجه برسیم و آن را اجرا کنیم.»

د‌سنتیس سپس از ترامپ به دلیل شکست در ساخت دیوار مرزی جنوبی انتقاد کرد و مدعی شد او آن «کسی است که می‌تواند بازگشت [به عظمت] این کشور را طراحی کند». 

© The Independent

بیشتر از جهان