کتی بیتس: دوران ما زنان می‌دانستند چرا به اتاق مردان در هتل می‌روند

این بازیگر می‌گوید «آن زمان‌ها» یعنی دهه‌ هفتاد که او وارد صنعت سینما شد، اوضاع فرق داشت

بیتس در فیلم جدید کلینت ایستوود با نام «ریچارد جوئل»، نقش «بابی» را بازی می‌کند-Matt Winkelmeyer/Getty Images/AFP

کتی بیتس (بازیگر آمریکایی) نظرش را در مورد جنبش «من هم» بیان کرده و گفته است که در گذشته، آنچه در دیدار میان بازیگران و فیلم‌سازان در اتاق‌های هتل می‌گذشت، «با رضایت طرفین» بود.

این بازیگر که به تازگی برای بازی در درام جنایی «ریچارد جوئل» نامزد چهارمین جایزه اسکار در طول عمر هنری‌اش شده است، گفت از زنانی که ماجراهای تعرضات جنسی به خود را با همگان به اشتراک می‌گذارند، حمایت می‌کند، اما دهه هفتاد که او وارد صنعت سینما شد، «اوضاع زمانه فرق داشت.»

بیتس به روزنامه گاردین گفت: «در مورد آدم‌هایی مانند [هاروی] واینستین و ماجرای بهره‌برداری جنسی‌اش در ازای استخدام‌، باید اعترافی بکنم. در زمان ما اگر زنی به اتاق هتل مردی می‌رفت، دقیقاً می‌دانست چرا دارد می‌رود و آن روزها رضایت دوطرفه در این مورد وجود داشت.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او افزود: «آن زما‌ن‌ها اوضاع فرق داشت. اما حالا واقعاً از زنانی که جرئت به خرج می‌دهند و صدایشان را بلند می‌کنند، حمایت می‌کنم و خوشحال نیستم که می‌بینم مردانی به ناحق متهم می‌شوند. اما در مورد کسانی که حقشان است این اتهام‌ها و دردسرها را بکشند، در دلم می‌گویم بفرما، خوردی؟»

بیتس در فیلم جدید کلینت ایستوود با نام «ریچارد جوئل»، نقش «بابی» را بازی می‌کند؛ مادر شخصیت ناشناسی که در المپیک ۱۹۹۶ آتلانتا محافظ امنیتی بوده است و به وجود بمب دست‌سازی در یک کوله‌پشتی پی می‌برد.

بمب مذکور را تروریستی معتقد به برتری نژاد سفید به نام اریک رودولف جاسازی کرده بود، و جوئل چند دقیقه قبل از انفجار آن را کشف کرد. جوئل پیش از انفجار بمب، محوطه را از جمعیت خالی کرد و جان انسان‌های بسیاری را نجات داد. با این حال، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) او را مظنون اصلی این حادثه دانست.

فیلم ریچارد جوئل روز ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ در سینماهای بریتانیا به نمایش در خواهد آمد.

© The Independent

بیشتر از زندگی