تاج گنجینه سلطنتی پس از ۹۰ سال بر سر کیت میدلتون نشست

کیت و کامیلا سنجاق‌سینه‌های زردرنگی به لباسشان زده بودند که چهره ملکه الیزابت دوم جوان بر آن نقش بسته بود

کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام در ضیافت شام کاخ باکینگهام-REUTERS

کیت میدلتون در یک ضیافت رسمی در کاخ باکینگهام، یک تاج‌ گنجینه سلطنتی را که حدود ۹۰ سال کسی از آن استفاده نکرده بود، بر سر گذاشت.

شاهدخت ولز در ضیافت مجللی که شاه چارلز و ملکه کامیلا برای رئیس‌جمهوری و بانوی اول کره جنوبی برگزار کردند، در حالی شرکت کرد که «تاج رز استراتمور» ملکه مادر را بر سر گذاشته بود و در پیراهن سفیدی از جنی پکهام می‌درخشید.

او در این روز ابتدا در یکی از سبک‌های قدیمی و محبوبش که این روزها دوباره پرطرفدار شده است، ظاهر شد؛ زمانی که در دیدار با سیاستمداران کره‌ای در کنار شاهزاده ویلیام در کاخ باکینگهام سرتاپا قرمز پوشید.  سپس در ضیافت شام همراه سایر اعضای خانواده سلطنتی در ظاهری رسمی همراه با تاج و نشان ظاهر شد.

شاهدخت ولز هنگام ورود به ضیافت دولتی برای خوشامدگویی به رئیس‌جمهوری و بانوی اول کره جنوبی، در پیراهن مجلسی سفید و تاج خیره‌کننده‌اش بسیار زیبا به نظر می‌رسید. به گزارش دیلی میل، کیت ۴۱ ساله به همسرش شاهزاده ویلیام و همچنین پادشاه و ملکه پیوست تا از یون سوک یول و همسرش کیم کیون هی در کاخ باکینگهام لندن استقبال کند.

ملکه آینده بریتانیا که در لباس سفید جنی پکهام ظاهری اثیری داشت، یک جفت گوشواره درخشان متعلق به ملکه الیزابت را انداخته و حمایل نشان خانواده‌ و ستاره پیروزی سلطنتی (GCVO) نیز بر شکوه ظاهرش افزوده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تاج رز استراتمور (Strathmore) را ملکه مادر (الیزابت) سال ۱۹۲۳ از والدینش هدیه گرفت. این تاج را می‌توان روی سر گذاشت یا روی پیشانی بست؛ کاری که دوشس آن زمان یورک مطابق مد روز اوایل قرن بیستم انجام می‌داد.

در این مراسم، ملکه کامیلا که نیم‌نگاهی به محبوبیت دوباره مخمل داشت، در پیراهنی قرمزرنگ، با بر سر گذاشتن تاج برمه‌ای باشکوه یاقوت و الماس ملکه الیزابت دوم، به مادرشوهر مرحومش ادای احترام کرد. تاج ملکه فقید در دهه ۱۹۷۰ از جواهراتی ساخته شد که از تاج نظامی حیدرآباد که هدیه عروسی‌اش بود، جدا شده بودند. ملکه الیزابت دوم آخرین بار این سرویس جواهر را در دیدار رسمی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده و ملانیا، بانوی اول سابق، در سال ۲۰۱۹ در کاخ باکینگهام با ترکیب مشابه استفاده کرد.

این تاج با لباس شب مخمل قرمز کامیلا از کارهای فیونا کلر که ظاهری شیک و راحت با آستین‌های بلند و دامن چین‌دار داشت، هماهنگ بود. او موهای طلایی‌اش را چون همیشه آراسته بود و آرایش ملایمی داشت.

کیت و کامیلا سنجاق‌سینه‌های زردرنگی به لباسشان زده بودند که چهره ملکه الیزابت دوم جوان بر آن نقش بسته بود. این سنجاق‌ها نشانه آن‌اند که صاحب آن بخشی از نشان خانواده سلطنتی (the Royal Family Order) است؛ افتخاری که حکمران به اعضای زن اهدا می‌کند.

سوفی، همسر دوک ادینبرو، که لباس سفید روز تاج‌گذاری چارلز سوم را به تن داشت، نیز چنین سنجاق‌سینه‌ای زده بود.

ملکه فقید در مجموع ۱۵ زن را به دریافت این نشان مفتخر کرده بود؛ گمان می‌رود این نشان را نخستین بار شاه جورج چهارم در دهه ۱۸۰۰ معرفی کرده باشد، چرا که زنان در دربار سلطنتی معمولا مدال‌های یادبودی را که مردان دارند، نداشتند.

مردان خانواده سلطنتی بریتانیا نیز با ظاهری شیک و رسمی و با تزیینات و مدال‌های کامل، در شیک‌پوشی دست‌کمی از بانوان سلطنتی نداشتند؛ از جمله شاه چارلز که نشان بزرگ موگونگوا را که اوایل همان روز از طرف رئیس‌جمهوری کره جنوبی به او اعطا شد، نیز به لباسش زده بود.

رئیس‌جمهوری و بانوی اول کره جنویی قبل از ضیافت شام و در آغاز سفر رسمی‌شان به بریتانیا با یک کالسکه به کاخ باکینگهام رفتند. آن‌ها پس از صرف یک ناهار خصوصی در کاخ، از نمایشگاه ویژه‌ای از اقلام مجموعه سلطنتی متعلق به جمهوری کره دیدن کردند.

کیت در این بازدید کت قرمز شنل‌دار سه هزار و ۵۰۰ دلاری از کاترین واکر را روی پیراهن همرنگ آن که یک پاپیون بزرگ روی یقه داشت و از کارهای همان طراح بود، پوشید و این ظاهر را با کیف، کفش و کلاه قرمز تکمیل کرد. او و شاهزاده ویلیام به شاه چارلز و ملکه کامیلا پیوستند تا با رئیس‌جمهوری و بانوی اول کره جنوبی ملاقات کنند.

کیت در ۱۰ سال گذشته در سبک زمستانی‌اش مجموعه چشمگیری از پالتوهای قرمز را به نمایش گذاشته است. در مناسبت‌های کمی رسمی‌تر که کلاه بر سر دارد هم سبک سرتاپا سرخ از او دیده‌ایم. او که در گذر زمان به سمت انتخاب لباس‌هایی با دامن بلند رفته است، هرازگاه لباس‌هایی با دامن برش‌دار یا کوتاه را هم امتحان می‌کند.

شاهدخت شارلین را هم این هفته در روز ملی موناکو در ظاهری مشابه دیدیم. شارلین و شاهزاده آلبرت در جشن روز ملی موناکو یکشنبه ۱۹ نوامبر در کلیسا حاضر شدند. شاهدخت ۴۵ ساله موناکو یک ظاهر سرتاپا قرمز به رنگ پرچم موناکو را برگزید. شارلین، یک کلاه قرمزرنگ و زیبا، با یک پالتوی زمستانی و چکمه‌های جیر تا زانو همرنگ به تن داشت.


او این انتخاب را به گوشواره‌هایش نیز تعمیم داد و یک جفت جواهرات گل‌دار الماس و یاقوت قرمزرنگ آویخت.

بیشتر از مُد و زیبایی