امام جمعه مشهد: سفیر بریتانیا باید تکه تکه شود

احمد علم‌الهدی می‌گوید هم‌دستان دشمن باید محاکمه صحرایی شوند

«سفیر انگلیس اخراج شود بالاترین محبت در حق اوست؛ سفیر انگلیس باید تکه تکه شود.» - خبرگزاری تسنیم

در حالی که چهار روز از شروع اعتراضات مردمی در واکنش به سرنگونی هواپیمای اوکراینی توسط موشک‌های سپاه گذشته و در این مدت شعارهای مردم علیه مقامات جمهوری اسلامی شدت گرفته است، سران نظام سعی در تغییر فضای اعتراضی این روزهای ایران دارند.

 امروز، سه‌شنبه ۲۴ دی‌ماه، شهر مشهد شاهد یک راه‌پیمایی حکومتی در حمایت از «جبهه مقاومت» و ابراز همدردی با «شهدای سانحه سقوط هواپیما‌» بود. راه‌پیمایی که نیروهای حکومتی می‌خواستند با استفاده از آن کمی از تب تند شعارهای معترضین علیه رهبر جمهوری اسلامی و دیگر مقامات و سران نظام بکاهند. حربه‌ای که پیش از این نیز توسط نیروهای نزدیک به حاکمیت مورد استفاده قرار گرفته بود.

این راه‌پیمایی البته همراه بود با سخنرانی آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده رهبر جمهوری اسلامی در خراسان رضوی. 

علم‌الهدی که مشهور است به سخنان تند و جنجالی، این‌بار هم در حاشیه این راه‌پیمایی حکومتی حرف‌های بسیار تندی زد که البته این‌بار مستقیما سفیر بریتانیا را خطاب قرار داد. 

علم‌الهدی با اشاره به ماجرای دستگیری سفیر بریتانیا در تهران و در میان تجمع‌کنندگان مقابل دانشگاه امیرکبیر گفت: «سفیر انگلیس اخراج شود بالاترین محبت در حق اوست؛ سفیر انگلیس باید تکه تکه شود. انگلستان باید ممنون عناصر امنیتی ما باشد؛ اگر این عنصر ناپاک دست نیروهای خط حاج قاسم سلیمانی می‌افتاد تکه بزرگش، گوشش بود؛ او ستون پنجم دشمن ماست.»

نماینده رهبر جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به سرنگونی هواپیمای مسافربری اوکراینی توسط موشک‌های سپاه  و تاکید بر اینکه «مقام ولایت که ولایت الهیه دارد فرمودند آنچه رخ می‌دهد مربوط به مردم است و مردم باید مطلع شوند» مدعی شد: «مقام معظم رهبری محکم ایستادند و فرمودند نباید صداقت با مردم را بهم بزنیم؛ آن وقت یک عده ستون پنجم دشمن با مدیریت سفیر ناپاک انگلیس می‌خواهند اصول ما را بهم بزنند و ما بایستیم و تماشا کنیم؟ هنوز هفت روز از شهادت شهید سلیمانی نگذشته؛ در شهری که 15 کیلومتر تشییع پیکر شهید سلیمانی بوده عکس ایشان پاره شود و ما زنده باشیم و نفس بکشیم؟»

نماینده ولی فقیه هم‌چنین با زبانی تهدیدآمیز خطاب به مردم معترض گفت: «کسانی که با دشمن همدست شوند ستون پنجم دشمن هستند و اینها باید محاکمه صحرایی شوند و در هر جنگی این وضعیت برقرار است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر «نور‌نیوز» وب‌سایت نزدیک به شورای عالی امنیت ملی خبر داده که «فردی که لحظه برخورد موشک با هواپیمای اوکراینی را پیش از شلیک و برخورد، ضبط و آن را برای شبکه سعودی فرستاده بود در رباط کریم دست‌گیر شده است». 

علم‌الهدی هم‌چنین به ماجرای امتناع دانشجویان دانشگاه تهران از راه رفتن روی نقش پرچم آمریکا و اسرائیل هم اشاره کرد و با لحنی تهدیدآمیز گفت: «اینهایی که از روی پرچم آمریکا و اسرائیل رد نشدند ستون پنجم هستند؛ در همه دنیا با ستون پنجم دشمن چه می‌کنند؟»

امتناع دانشجویان ایرانی از قدم گذاشتن روی نقش پرچم آمریکا و اسرائیل موجب شد که رئیس جمهور آمریکا از این حرکت به عنوان یک «پیشرفت بزرگ» یاد کند و با نوشتن متنی در صفحه توئیتر خود از این اقدام دانشجویان حمایت و تقدیر کند. 

امروز هم‌چنین  محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور با انتقاد شدید از سفیر بریتانیا در ایران گفت که «انتظار این است که دولت هرچه سریع‌تر سفیر انگلیس را اخراج کند». 

دادستان کل کشور گفت: «حضور سفیر یک کشور در جمع غیرقانونی تعدادی هنجارشکن به هیچ‌وجه برای ما قابل قبول نبوده و این اقدام قابل تعقیب است».

بیشتر از