ادعای عجیب فرمانده کل سپاه: اول از همه خودمان گفتیم هواپیما را زدیم

فرمانده کل سپاه می‌گوید خودمان پیش‌تر از هر جایی فرضیه اصابت موشک را مطرح کردیم

امروز در مجلس شورای اسلامی یک جلسه غیرعلنی با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران برگزار شد. جلسه‌ای که مشخصا درباره فاجعه سرنگونی هواپیمایی مسافربری اوکراینی توسط موشک‌های سپاه هم‌چنین حمله موشکی سپاه به نیروگاه‌های نظامی آمریکایی‌ها بود. 

فرمانده سپاه حمله به پایگاههای آمریکایی را پیروزی بزرگی دانست که حادثه سرنگونی هواپیمای مسافربری بر آن غبار افکند.

در این جلسه حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران جمهوری اسلامی در ادعایی عجیب گفت که «ما خودمان اولین کسی بودیم که فرضیه برخورد موشک به هواپیما را مطرح کردیم و اگر خودمان نمی‌گفتیم هیچ‌کس این فرضیه را مطرح نمی‌کرد.»

فرمانده کل سپاه پاسداران هم‌چنین گفت که ما «هیچ چیز» را جمع نکردیم و هیچ فضایی را برای حل مساله نبستیم و هم‌چنین خودمان کمک کردیم به روشن شدن مساله.»

سلامی هم‌چنین گفت که فرماندهان سپاه غائله را پایان یافته نمی‌بینند و جنگ بین ایران و آمریکا هم‌چنان وجود دارد و ما در جنگ هستیم.

فرمانده سپاه هم‌چنین گفت که «آرزویش این بوده که در آن هواپیما بوده و با مردم می‌مرده است»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او گفت که تاکنون هیچ‌وقت در طول عمرش چنین شرمنده نبوده است و اضافه کرد: «تعدادی از هم‌وطنان ما کشته شدند و ما عذرخواهی می‌کنیم ولی جبران می‌کنیم. او گفت «مطمئن باشید تا ما هستیم نمی‌گذاریم به ملت آسیبی برسد.»

امروز فرمانده سپاه به مجلس رفته بود تا برای نمایندگان مجلس سخنرانی کند. حسین سلامی، که معروف به سخنرانی‌های تهدیدآمیز ، تند و جنگ‌طلبانه است ادعا کرد که در مقابل ترور قاسم سلیمانی «ما بایستی عملیاتی گسترده و در حد بالا انجام می‌دادیم و تا قبل از خاک‌سپاری قاسم سلیمانی اقدام می‌کردیم.»

در پایان سخنان این فرمانده سپاهی، رئیس مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی، حرف‌های فرمانده کل سپاه را «دقیق» عنوان کرد. 

بیشتر از