آمریکا هم‌زمان با ارسال کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، تحریم‌های جدیدی علیه روسیه وضع‌ کرد

بلینکن می‌گوید اوکراینی‌ها نیمی از سرزمین‌های اشغال‌شده از فوریه ۲۰۲۲ تا کنون را پس گرفته‌اند

Mandel NGAN / AFP-دیدار وزرای دفاع آمریکا و اوکراین 

کاخ سفید روز جمعه از وضع تحریم‌های تازه علیه روسیه خبر داد. 

به گفته متیو میلر، سخنگوی کاخ سفید، دولت آمریکا روز جمعه یکی از مهم‌ترین پول‌شویان روسیه را تحریم کرده است. در بیانیه کاخ سفید آمده است که دولت آمریکا «اکاترینا ژدانووا»، تبعه روسیه، را به‌دلیل نقش داشتن در پول‌شویی صدها میلیون دلار با استفاده از ارز مجازی تحریم کرده است. 

در این بیانیه، کاخ سفید بر افشاگری نام «مفسدان کاخ کرملین» تاکید می‌کند و می‌گوید این تحریم‌ها در چهارچوب توافق بین کشورهای گروه هفت وضع می‌شود.

روز جمعه، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، هم‌زمان با دومین سفر در یک ماه گذشته به خاورمیانه، در شبکه اجتماعی ایکس آخرین خبرها را در ارتباط با تلاش ارتش اوکراین برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغال‌شده منتشر کرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بلینکن نوشت که تا امروز، کی‌یف بیش از نیمی از سرزمین‌هایی را که روسیه از سال ۲۰۲۲، پس از حمله ۲۴ فوریه، به اشغال درآورده‌ بود، پس گرفته‌ است. بلینکن خاطرنشان کرد که در همین ارتباط، آمریکا تسلیحات و تجهیزات بیشتری به اوکراین ارسال می‌کند. 

کمک‌های نظامی تازه به کی‌یف

آمریکا روز جمعه یک بسته جدید کمک‌های نظامی به ارزش ۴۲۵ میلیون دلار برای اوکراین در نظر گرفت. این کمک‌ها شامل تجهیزات دفاع هوایی و مهمات توپخانه و سلاح‌های ضدتانک است. این تجهیزات، همراه با مهمات برای سلاح‌های کوچک، مهمات تخریب، و دیگر تسلیحات، بخشی از تجهیزات ۱۲۵ میلیون دلاری است که از ذخایر نظامی موجود آمریکا استخراج شده است.

این بسته همچنین شامل ۳۰۰ میلیون دلار تسلیحات هدایت لیزری برای مقابله با هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) است. پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، در بیانیه‌ای در روز جمعه از کمک‌های جدید نظامی آن کشور به اوکراین حمایت کرد و گفت که این سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای برای تامین امنیت ملی آمریکا است.

در این بیانیه آمده است: «این کمک‌ها به جلوگیری از وقوع درگیری‌های بزرگ‌تر در منطقه کمک می‌کند و از تهاجم احتمالی در مناطق دیگر جلوگیری می‌کند، در حالی که پایگاه صنعتی دفاعی ما را تقویت می‌کند و مشاغل بسیاری برای مردم آمریکا ایجاد می‌کند.»

آمریکا بزرگ‌ترین اهداکننده کمک‌های نظامی به اوکراین است. از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه سال گذشته میلادی، آمریکا بیش از ۴۴ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده‌است.

بیشتر از جهان