خامنه‌ای: کشورهای اسلامی اسرائیل را محاصره کنند

رهبر جمهوری اسلامی می‌گوید سفارت آمریکا به دنبال «طراحی کودتا و جنگ» علیه ما بود

خامنه‌ای تروریست نامیدن حماس را «بی‌شرمی» خواندــ khamenei.ir

علی‌ خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه ۱۰ آبان در دیدار با گروهی از دانش‌آموزان و دانشجویان از آنان خواست که درباره «اصل انقلاب اسلامی، جنگ هشت‌ساله با عراق، قضایای دهه ۶۰، واگرایی‌هایی دهه‌ ۷۰ و حوادث دهه‌های ۸۰ و ۹۰» تحلیل داشته باشند و بدانند و تشخیص دهند که این حوادث از کجا شروع شدند، چه کسانی پشت آن‌ها بودند و به چه نتیجه‌ای منجر شدند.

خامنه‌ای در این دیدار که در آستانه ۱۳ آبان، روز دانش‌آموز در جمهوری اسلامی، برگزار شد، به کشتار کودکان و شکنجه و بازداشت دانشجویان در جریان اعتراض‌های سراسری، اشاره‌ای نکرد.

خامنه‌ای با طرح این ادعا که ورود دانشجویان به سفارت آمریکا در سال ۱۳۵۸ به افشای «اسناد پنهانی» منجر شد، گفت: «آبروی آمریکا رفت، این ضربه ملت ایران به آمریکا بود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او بدون اشاره به دشمنی دیرینه جمهوری اسلامی با آمریکا، این کشور را به دشمنی با مردم ایران متهم کرد و گفت: «آمریکایی‌ها دشمنی‌‌شان با ملت ایران را به مسئله سفارت منسوب می‌کنند و می‌گویند علت اینکه آمریکا ایران را تحریم و با ایران بدی می‌کند، در ایران اغتشاش راه می‌اندازد و مشکلات درست می‌کند، این است که دانشجویان شما رفتند سفارت آمریکا را تسخیر کردند؛ این دروغ بزرگی است.»

خامنه‌ای در ادامه ادعاهایش، سفارت آمریکا را به «طراحی کودتا و جنگ» علیه جمهوری اسلامی متهم کرد و مدعی شد: «تلاش می‌کردند در استان‌های مرزی جنگ داخلی راه بیندازند؛ یعنی سفارت آمریکا از اولین روزهای شروع انقلاب، مرکز توطئه علیه کشور و انقلاب بود و این ربطی به تسخیر لانه‌ جاسوسی ندارد.»

رهبر جمهوری اسلامی در ادامه سخنانش، به مسئله جنگ غزه پرداخت و این جنگ را میدان «حق و باطل» توصیف کرد که «استکبار و قدرت ایمان» دو طرف درگیری‌اند.

او اعتراض‌هایی را که در گوشه‌کنار دنیا در حمایت از غیرنظامیان فلسطینی برگزار می‌شود به حمایت از حماس و گروه‌های نیابتی‌اش تعبیر کرد و گفت: «مردم با جمعیت‌های انبوه به خیابان می‌آیند و علیه اسرائیل و خود آمریکا شعار می‌دهند. آبروی این‌ها رفت. این‌ها هیچ علاجی ندارند و نمی‌توانند توجیه کنند.»

خامنه‌ای در ادامه پلیس بریتانیا را که اعلام کرده بود عوامل جمهوری اسلامی در لندن به دنبال بهره‌برداری از تجمع‌های اعتراضی‌اند، «ابله» خطاب کرد و با کنایه گفت: «لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟»

روزنامه تایمز لندن به‌تازگی در گزارشی، نوشت که پلیس بریتانیا اعلام کرده عوامل جمهوری اسلامی با دامن زدن به اعتراض‌ها به دنبال ایجاد ناآرامی‌اند و تهران در تلاش برای افزایش تنش‌ها است. تایمز نوشت این هشدار به طور مستقیم با حکومت ایران ارتباط دارد.  

علی خامنه‌ای در سخنان روز چهارشنبه، بدون اشاره به تنش‌آفرینی‌های عواملش در کشورهای اروپایی، مدعی شد که بریتانیا و آمریکا در جنگ غزه روبروی مردم فلسطین ایستادند و کشورهای اسلامی در «معاملات و معادلات» نباید این موضوع را فراموش کنند.

رهبر جمهوری اسلامی تروریست نامیدن پیکارجویان حماس را «بی‌شرمی» خواند و مدعی شد که آن‌ها از «خانه و میهنشان دفاع کرده‌اند». او به دولت‌های اسلامی توصیه کرد که «بدون تردید و لکنت، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند».

خامنه‌ای همچنین گفت که دولت‌های اسلامی باید راه‌ صدور نفت و ارزاق به اسرائیل را ببندند و بر قطع فوری «جنایت‌ها» در غزه پافشاری کنند. او گفت: «این‌طور نباشد که در اجتماع اسلامی یا عربی همان چندنفری هم که حرف می‌زنند، دوپهلو یا با لکنت حرف بزنند. باید معلوم شود دارد چه اتفاقی می‌افتد. رژیم صهیونیستی باید محکوم شود و همه دنیای اسلام باید علیه این رژیم بسیج شوند.»