گروه سایبری اسرائیلی مدعی هک سامانه‌های زیرساخت نفتی ایران شد

این گروه هکری همچنین رهبر حزب‌الله لبنان را تهدید کرد و نوشت او را فراموش نکرده‌اند و بیش از یک‌چهارم از یک میلیون سامانه ارتباطی سراسر لبنان را تحت کنترل دارند

این گروه هکری مدعی است که به نرم‌افزار مدیریت سامانه تامین نفت و سوخت ایران دسترسی پیدا کرده است‌ـ Canva

 

یک گروه هکری اسرائیلی مدعی است که سامانه اصلی مدیریت پروژه زیرساخت نفتی ایران را هک کرده‌ است.

به گزارش اورشلیم پست، گروه هکری «وی‌ردایولز» (WeRedEvils) که در پی آغاز عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس، به‌صورت غیررسمی و مستقل از دولت فعالیت می‌کند، سامانه تامین نفت و سوخت ایران را هک کرده است.

این گروه هکری در کانال تلگرامی‌اش نوشت: «ما موفق شده‌ایم به نرم‌افزاری حیاتی و حساس دسترسی پیدا کنیم، که اینجا وارد جزئیات نخواهیم شد. اطمینان داریم که ایران از میزان خسارتی که به بار می‌آید مطلع است. همان‌طور که می‌دانیم و در گذشته دیده‌ایم، چنین دکل‌ها و راکتورهایی در صورت نشت داخلی یا حرارت بیش از اندازه، در برخی موارد می‌توانند ویرانی عظیمی به بار بیاورند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این گروه در ادامه اعلام کرد که در کنار فایل‌های منتشرشده، فایل‌های دیگری نیز در اختیار دارد.

ساعاتی بعد، آن‌ها بار دیگر حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، را تهدید کردند و نوشتند: «در مرکز نشانه‌گیری قرار داری، فراموشت نکرده‌ایم، ما بیش از یک‌چهارم از یک میلیون سامانه ارتباطی سراسر لبنان را تحت کنترل داریم.»

آن‌ها توضیح دادند که این سامانه‌ها زیرساخت‌های اینترنتی و ارتباطی را برای بسیاری از شهروندان، از جمله سامانه‌های رایانه‌ای حزب‌الله، فراهم می‌کنند.

این گروه هکری تهدیدی دیگر هم برای یک کانال تلگرامی غزه به نام «اکنون غزه» (Gazanow) فرستاد و نوشت: «ما دوباره این کار را کردیم، ما توانستیم وارد یکی از حساب‌هایی شویم که کانال اکنون غزه را مدیریت می‌کند و تمام مطالب اخیرشان را پاک کردیم، اما به‌دلیل اجازه‌هایی که نداشتیم، نتوانستیم نام کانال را عوض کنیم یا آن را حذف دائم کنیم، آن‌ها هنوز هستند اما محدود شده‌اند. ما بارها و بارها از جانب کسانی که سعی دارند به ما افترا بزنند یا توجه‌ها را علیه ما برانگیزند آسیب دیده‌ایم.»