آغاز به کار طرح توسعه فرودگاه ابها در عربستان

شاهزاده محمد بن‌سلمان از آغاز به کار طرح توسعه فرودگاه بین‌المللی ابها خبر داد

این فرودگاه که در حال حاضر سالیانه قادر به انجام ۳۰ هزار پرواز است، می‌تواند با افزایشی قابل‌توجه این تعداد را به ۹۰ هزار پرواز در سال برساند - FAYEZ NURELDINE / AFP

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد، نخست‌وزیر و رئیس شورای امور اقتصادی و توسعه عربستان سعودی، روز پنجشنبه، از آغاز به‌کار طرح جامع فرودگاه جدید بین‌المللی ابها خبر داد. بر اساس این طرح، ظرفیت فرودگاه ابها ۱۰ برابر افزایش می‌یابد و این فرودگاه می‌تواند سالیانه میزبان ۱۳ میلیون مسافر باشد.

همچنین، این فرودگاه که در حال حاضر سالیانه قادر به انجام ۳۰ هزار پرواز است، می‌تواند با افزایشی قابل‌توجه این تعداد را به ۹۰ هزار پرواز در سال برساند. انتظار می‌رود طرح مزبور به گسترش گردشگری و تبدیل منطقه عسیر به یک جاذبه توریستی کمک کند. این طرح همچنین با افزایش ارتباطات هوایی به ۲۵۰ مقصد و جابجایی ۳۳۰ میلیون مسافر، راهبرد توسعه و هوانوردی منطقه عسیر را با چشم‌انداز ۲۰۳۰ عربستان سعودی منطبق می‌سازد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

معماری این فرودگاه جدید نیز قرار است میراث‌دار هویت معماری منطقه عسیر در جنوب عربستان سعودی باشد و این منطقه را به یکی از مناطق برجسته پادشاهی عربستان سعودی تبدیل کند.

فاز نخست این پروژه توسعه قرار است تا سال ۲۰۲۸ تکمیل شود.

مساحت ترمینال این فرودگاه که در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع است، به ۶۵ هزار متر مربع افزایش می‌یابد. همچنین این طرح توسعه شامل ساخت پل‌هایی برای سوار شدن مسافران به هواپیما، امکانات خودکار برای تسهیل فرآیند سفر و پارکینگ‌هایی با ظرفیت بالا است. قرار است این فرودگاه دارای ۲۰ گیت و ۴۱ میز پذیرش و هفت دستگاه پذیرش خودکار باشد.

طراحی این فرودگاه منعکس‌کننده هویت معماری منطقه عسیر و نمایانگر فرهنگ عربستان سعودی است. این طراحی با ارائه خدماتی یکپارچه و کارا، تجربه سفری متمایز و آسوده را برای مسافران فراهم می‌کند.

بیشتر از جهان