حملات موشکی از غزه به سمت اسرائيل؛ نشست اضطراری نتانیاهو با مقام‌های ارشد امنیتی

یکی از فرماندهان ارشد نظامی حماس از آغاز عملیات نظامی خبر داد و فلسطینی‌های مناطق مختلف را به حضور در این مبارزه دعوت کرد

خبرگزاری رویترز از حمله‌های متعدد موشکی ازسوی غزه به اسرائیل در بامداد شنبه هفتم اکتبر (۱۵ مهر) خبر داد و در عین حال نوشت که درگیری‌های مسلحانه در نزدیکی شهر جنوبی خان‌یونس گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، در حمله غافلگیرانه‌ای که جنبش اسلام‌گرای حماس مسئولیت آن را برعهده گرفت، افراد مسلح فلسطینی به مناطقی در جنوب اسرائیل نفوذ کردند و هم‌زمان از نوار غزه رگباری از موشک‌ها به‌سمت اسرائیل پرتاب شدند.

محمد الضیف، یکی از فرماندهان ارشد نظامی حماس، با انتشار یک ویدیو از آغاز عملیات نظامی علیه اسرائیل خبر داد و از فلسطینیان در همه‌جا برای حضور در این مبارزه دعوت کرد. از این عملیات به عنوان «طوفان الاقصی» نام برده شده است.

او با بیان اینکه پنج هزار موشک پرتاب شده است، گفت: «این روز، بزرگ‌ترین نبرد برای پایان دادن به آخرین تصرف اشغالی روی زمین است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در همین حال، گزارش شده است که آژیر خطر در سراسر اسرائیل از‌جمله اورشلیم به صدا درآمد.

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که افراد مسلح در شهر سدروت در جنوب اسرائیل، به رهگذران تیراندازی کرده‌اند و تصاویر منتشر‌شده در رسانه‌های اجتماعی درگیری در خیابان‌های این شهر را نشان می‌دهد.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای در واکنش به این حمله‌ها، اعلام کرد: «تعدادی از تروریست‌ها از نوار غزه به خاک اسرائیل نفوذ کرده‌اند و به ساکنان مناطق اطراف نوار غزه گفته شده است که در خانه‌ بمانند.»

در این بیانیه آمده است: «ارتش اسرائیل از غیرنظامیان اسرائیلی دفاع خواهد کرد و سازمان تروریستی حماس بهای سنگینی برای اقداماتش خواهد پرداخت.»

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، نیز اعلام کرد که او در ساعت‌های آینده در نشستی اضطراری با مقام‌های ارشد امنیتی دیدار می‌کند.

در غزه نیز صدای پرتاب موشکی شنیده شده است و ساکنان از درگیری‌های مسلحانه در امتداد حصار با اسرائیل، در نزدیکی شهر خان‌یونس خبر دادند.

اسرائیل اعلام کرد که تیم‌های امدادی، از‌جمله آمبولانس، به مناطقی در نزدیکی غزه اعزام شده‌اند. همچنین برخی گزارش‌ها از جان باختن یک زن اسرائیلی در مناطق اطراف نوار غزه خبر داده‌اند.

بیشتر از جهان