در هفته خوش‌پو‌شی نیویورک، سگ‌های مد روز راهی موزه می‌شوند

موزه سگ‌ «امریکن کِنِل کلاب» با به نمایش گذاشتن سگ‌های مد روز به استقبال هفته مد نیویورک می‌رود

سگ‌ها درست مانند لوازم جانبی صنعت خوش‌پوشی روی محل قدم‌زدن ستاره‌های خوش‌پوشی می‌درخشند - Canva

هفته مد نیویورک مختص انسان‌ها نیست. بنا به گزارش نیویورک‌ پست، سگ‌های مد روز و شیک نیز در این مراسم شرکت می‌کنند.

موزه سگ‌ «امریکن کِنِل کلاب» با به نمایش گذاشتن سگ‌های مد روز به استقبال هفته مد نیویورک می‌رود.

درست مانند روندهای مد متداول در جهان، نژاد‌های متفاوت سگ نیز در دوره‌هایی باب شده‌ و در دوره‌هایی نیز از مد افتاده‌ است. این سگ‌ها درست مانند لوازم جانبی صنعت خوش‌پوشی در محل گام برداشتن و رژه ستاره‌های خوش‌پوشی می‌درخشند.

آلن فاوسل، متصدی موزه امریکن کنل کلاب، به نیویورک‌ پست گفت: «بازدیدکنندگان می‌توانند از انواع نقاشی‌های پرتره، عکس‌های بایگانی، و اشیاء قدیمی که محبوبیت چند نژاد سگ را به تصویر می‌کشند، و نیز از اثرگذاری آن‌ها بر صنعت مد بازدید کنند. بازدیدکنندگان همچنین متوجه می‌شوند که سلیقه‌ها چگونه روی نژاد‌های گوناگون سگ نیز اثر گذاشته است.»

بازدیدکنندگان، در طول مسیر، آثار عکاسان مشهوری مانند هرب ریتس و نیل بار و ویگی بی‌مثال را مشاهده می‌کنند. همچنین، مدل‌های معروفی مانند جی‌جی حدید و کیت ماس و شارون تیت از این مراسم بازدید خواهند کرد.

فاوسل در عین حال خاطرنشان کرد: «این نمایشگاه در مورد پوشاندن لباس بر بدن سگ‌ها یا نحوه آرایش و پیرایش آن‌ها نیست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در ادامه افزود: «اگر شرکت‌کنندگان برای دیدن لباس سگ‌ها مانند ژاکت و کت یا چکمه‌ می‌آیند، باید بگویم که ناامید خواهند شد، زیرا آنچه سگ را شیک و مد روز جلوه می‌دهد نژاد آن است.این انتخاب من نیست. این را طرفداران سگ‌ها در سالیان گذشته نشان داده‌اند. همان‌طور که می‌بینیم، برخی نژادها همواره در رسانه‌ها بر سر زبان‌اند.»

او می‌گوید: «نژاد سگ اساسا باید تشخیص‌دادنی باشد و البته سگ‌ها نیز باید خوش‌عکس باشند.»

بنا به گفته فاوسل، سگ شیک باید اندام و چهره‌ای متمایز و کمیاب داشته و بتواند در خدمت هنر باشد.

نمایشگاه سگ‌های مد روز و شیک بر چند نژاد محبوب در طول تاریخ، از جمله بر سگ‌های تازی، پودل، چینی، ژاپنی، بولداگ فرانسوی، و گریت دین متمرکز است. اوج و فرود سگ‌های مد شده در جهان از طریق نقاشی، عکاسی، و لوازم جنبی صنعت مد و خوش‌پوشی به تصویر کشیده می‌شود.

سگ‌های تازی یکی از اولین سگ‌‌های مد روز بودند که به‌ویژه به‌دلیل مهارت‌ در شکار محبوب همگان بودند. نژادهای چینی و ژاپنی نیز در ابتدای ظهورشان به‌دلیل کمیابی و خارجی بودن مد روز شدند.

سگ‌های نژاد پودل، که امروزه نیز محبوب‌اند، در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ در مرکز توجه قرار داشتند. در دهه ۱۹۹۰ نیز هارلکین گریت دین به یکی از مدهای روز و محبوب برای عکاسی تبدیل شد.

در نهایت، بولداگ فرانسوی، که در دهه ۱۹۹۰ نژاد برجسته‌ای بود و سپس سال‌ها به ورطه فراموشی رفت، دوباره در سال ۲۰۲۲ به روزهای اوج بازگشت.

شورای هنرهای ایالت نیویورک و همچنین دفتر فرماندار و مجلس قانون‌گذاری ایالت نیویورک از این نمایشگاه که از ۷ تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ برگزار می‌شود حمایت کرده‌اند.

موزه سگ امریکن کنل کلاب بزرگ‌ترین مجموعه هنر مربوط به سگ‌ها در آمریکا را در خود جای داده است و دیدگاه تاریخی و لذت زیبایی‌شناختی سگ‌ها و رابطه این حیوانات محبوب با انسان‌ها را به معرض نمایش می‌گذارد.

بیشتر از مُد و زیبایی