عربستان سعودی میزبان مجمع فناوری دیجیتال می‌شود

این رویداد قرار است در ماه اکتبر با حضور کارشناسان ملی و جهانی در ریاض برگزار شود

عربستان سعودی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد خود در راستای برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ گام برمی‌دارد ـ AFP

عربستان سعودی، که تحول دیجیتال را یکی از اهداف مهم در راستای برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ قرار داده است، اعلام کرد که میزبان مجمع فناوری دیجیتال در ماه اکتبر خواهد بود.

به گزارش عرب‌نیوز، در تلاش برای بررسی پیشرفت‌ها و روندهای آینده در بخش نرم‌افزار، کارشناسان ملی و جهانی قرار است روز هجدهم اکتبر در مجمع فناوری دیجیتال ریاض گرد هم آیند.

این مجمع از سوی کمیسیون ارتباطات، فضا و فناوری عربستان سعودی با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور میزبانی خواهد شد.

برگزاری چنین رویدادی، سومین همایش این انجمن است که با موضوع «نرم‌افزار پیشگام برای یک اقتصاد دیجیتال شکوفا» اتفاق می‌افتد.

میزبانی از کارشناسان جهانی حوزه دیجیتال هم‌زمان با تلاش‌های ریاض برای تنوع بخشیدن به اقتصاد در راستای برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰ مد نظر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، صورت می‌گیرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هدف محوری از اجرای طرح چشم‌انداز ۲۰۳۰، کاهش وابستگی‌های این کشور به درآمد نفت و به‌کارگیری فعالانه دانش و فناوری‌های نوین در اقتصاد و جامعه عربستان سعودی است.

در ماه مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱) خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد که این کشور در میان اعضای گروه ۲۰ در رتبه دوم و در سطح جهان در رتبه چهارم آمادگی سیستم‌های دیجیتال قرار گرفته است.

بر اساس گزارشی که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (آی‌تی‌یو) در آن زمان منتشر کرد، بهبود جایگاه ریاض به دنبال موفقیت مقام‌های این کشور در ایجاد یک چارچوب نظارتی پایدار و تغییر به سمت تدوین قوانین حمایتی و توانمندسازی اقتصاد دیجیتال است.

دولت سعودی در نظر دارد با احیای زیرساخت‌های دیجیتال، اقتصاد این کشور را تقویت کند. برای دستیابی به این هدف، تا سال ۲۰۴۰، سالانه ۲.۵ درصد از تولید ناخالص داخلی در بخش پژوهش، توسعه، و نوآوری سرمایه‌گذاری می‌شود.

کسب‌و‌کارها نیز در این بخش مشارکت دارند. این اقدام‌های متمرکز بر آینده، که تحت حمایت اداره داده‌ها و هوش مصنوعی سعودی قرار دارند، چارچوب برتری دیجیتال، ارائه محصولات با کیفیت بالا، راه‌حل‌ها و خدمات را تعیین می‌کند.

در همین حال ریاض اعلام کرده است که قصد دارد میزبانی رقابت‌های گیمینگ (بازی‌های دیجیتال) را گسترش دهد. سرمایه‌گذاری در بازی‌های دیجیتال، بخشی از رویکرد بلند‌پروازانه عربستان سعودی با هدف تبدیل این کشور به قطب جهانی بازی‌های کامپیوتری و دیجیتال است.

بیشتر از تکنولوژی