عناوین سلطنتی و رسمی کیت میدلتون در طول سال‌ها

با درگذشت ملکه الیزابت دوم که در نتیجه آن، تغییرات عمده‌ای در صف تاج‌وتخت بریتانیا اتفاق افتاد، مجموعه‌ای از القاب جدید به کیت داده شد

پس از مرگ ملکه الیزابت در ۸ سپتامبر ۲۰۲۲، عنوان کیت از دوشس به شاهدخت ارتقا یافت-AFP

اگرچه کیت میدلتون که اکنون به نام کاترین، شاهدخت ولز شناخته می‌شود، از زمان ازدواج با خانواده سلطنتی بریتانیا در سال ۲۰۱۱، چند عنوان سلطنتی رسمی (و گاهی اوقات تعداد کمی) را که نماد وظایف مهم او در کشورهای مشترک‌المنافع‌اند، پذیرفته است، این مجموعه عناوین همچنان روزبه‌روز در حال افزایش‌اند.

با درگذشت ملکه الیزابت دوم که در نتیجه آن تغییرات عمده‌ای در صف تاج‌وتخت بریتانیا اتفاق افتاد، مجموعه‌ای از القاب جدید به کیت داده شد. او در دسامبر ۲۰۲۲ عنوانی را که زمانی به همسرش، شاهزاده ویلیام، تعلق داشت، گرفت و به‌ این‌ ترتیب اولین نقش انتصابی‌اش در ارتش بریتانیا را عهده‌دار شد.

نشریه هارپر بازار تمام عناوین رسمی شاهدخت ولز را در طول سال‌های حضورش در خانواده سلطنتی را بررسی کرده است که در ادامه با آن‌ها آشنا می‌شویم.

عناوین سلطنتی

شاهدخت ولز (Princess of Wales)

پس از مرگ ملکه الیزابت در ۸ سپتامبر ۲۰۲۲، عنوان کیت از دوشس به شاهدخت ارتقا یافت و در کنار ویلیام که اکنون شاهزاده ولز است، به‌عنوان شاهدخت ولز معرفی شد. کیت این عنوان را از مادرشوهر فقیدش، شاهدخت دایانا، که از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۶ همسر شاهزاده چارلزــ شاه چارلز سوم کنونی‌ــ بود، به ارث برد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اگرچه کیت در محاوره اغلب با عنوان شاهدخت کاترین یا شاهدخت کیت شناخته می‌شود، نام رسمی سلطنتی او کاترین، شاهدخت ولز، است؛ مانند شاهدخت دایانا (از نظر فنی، دایانا، شاهدخت ولز). کیت در خانواده سلطنتی بریتانیا متولد نشده است و به همین دلیل نام کوچک او قبل از لقب خواهد آمد نه پس‌ از آن.

ازنظر رتبه، شاهدخت مستقیما پایین‌تر از ملکه همسر قرار می‌گیرد؛ عنوانی که کیت احتمالا وقتی ویلیام به تاج‌وتخت می‌رسد، از کامیلا پارکر بولز (که اکنون کامیلا، ملکه همسر، نامیده می‌شود) به ارث می‌برد.

دوشس کمبریج (Duchess of Cambridge)

کیت پس از ازدواج با شاهزاده ویلیام در سال ۲۰۱۱، رسما والاحضرت سلطنتی، دوشس کمبریج، نام گرفت. این اولین نقش او و طولانی‌ترین آن‌ها بود. او امروز با وجود ارتقا رتبه به شاهدخت ولز، این عنوان را حفظ کرده است.

دوشس کورنوال (Duchess of Cornwall)

پس از مرگ ملکه الیزابت و به قدرت رسیدن شاه چارلز، کیت یک عنوان هم از کامیلا به ارث برد. عنوان کورنوال همانند ولز، یک عنوان ادبی برای کسانی است که در خط مستقیم جانشینی برای شاه و ملکه‌اند (کامیلا رسما می‌توانست از عنوان شاهدخت ولز استفاده کند، اما برای احترام به دایانا این عنوان را نپذیرفت).

کیت عنوان دوشس قدیمی و جدیدش را حفظ کرد و به مدت یک روز در ۸ سپتامبر رسما به‌ عنوان دوشس کورنوال و کمبریج شناخته شد (دوره کوتاهی بین مرگ ملکه الیزابت و تایید چارلز به‌عنوان پادشاه جدید بریتانیا). پس‌ از آن، او شاهدخت ولز شد.

دوشس روتسی و کنتس چستر (Duchess of Rothesay and Countess of Chester)

القاب منطقه‌ای کیت در اسکاتلند دوشس روتسی و کنتس چستر است که هر دو از کامیلا به ارث رسیده‌اند و طبق سیستم دیرینه اشراف این کشور، به‌طور انحصاری به وارث بلافصل (heir apparent) تاج‌وتخت مربوط می‌شوند.

کیت قبل از اینکه شاهدخت شود، در اسکاتلند به‌عنوان کنتس استراترن شناخته می‌شد و هنوز هم این عنوان را دارد.

کنتس کریک و بارونس رنفرو (Countess of Carrick and Baroness of Renfrew)

عنوان منطقه‌ای کیت در ایرلند شمالی کنتس کریک و بارونس رنفرو است. در گذشته که او فقط یک دوشس بود و در کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا با عنوان لیدی کریکفرگوس (Carrickfergus) شناخته می‌شد.

عناوین نظامی

سرهنگ گارد ایرلند (Colonel of the Irish Guards)

سرهنگ گارد ایرلند اولین انتصاب افتخاری کیت در ارتش بریتانیا بود. او این عنوان را در دسامبر ۲۰۲۲ از شاهزاده ویلیام به ارث برد که از آن زمان به‌عنوان سرهنگ جدید گارد ولز انتخاب شد. کیت میدلتون اولین زن و دومین عضو سلطنتی پس از ویلیام است که نقش افتخاری نظامی را بر عهده می‌گیرد.

فرمانده افتخاری ناوگان هوایی «فلیت ایر آرم» (Commodore-in-Chief of the Fleet Air Arm)

شاه چارلز این عنوان را در ۱۱ اوت ۲۰۲۳ به کیت داد تا «نشان‌دهنده روابط نزدیک بین نیروهای مسلح و خانواده سلطنتی در دوران سلطنت اعلیحضرت» باشد.

«فلیت ایر آرم» شاخه‌ای از هوانوردی است که به‌طور خاص به عملیات هوایی در نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا اختصاص داده شده است. این شاخه وظیفه مدیریت و بهره‌برداری از ناوهای هواپیمابر، هلی‌کوپترها و هواپیماهای بال ثابت را که در ماموریت‌های دریایی استفاده می‌شوند، بر عهده دارد.

فرمانده کل یک عنوان افتخاری است که پادشاه کشورهای مشترک‌المنافع به برخی از اعضای خانواده سلطنتی عطا می‌کند.

سرهنگ افتخاری اولین گارد اژدهای ملکه (Colonel-in-Chief of the 1st Queen’s Dragoon Guards)

کیت این عنوان را هم ۱۱ اوت ۲۰۲۳ از شاه چارلز دریافت کرد. اولین گارد اژدهای ملکه یک هنگ در سپاه زرهی ارتش بریتانیا و یکی از قدیمی‌ترین و بلندرتبه‌ترین هنگ‌ها در ارتش بریتانیا است.

فرمانده افتخاری نیروی هوایی سلطنتی کانینگزبی (Royal Honorary Air Commodore of the R.A.F. Coningsby)

این عنوان را نیز شاه چارلز در ۱۱ اوت ۲۰۲۳ به کیت داد. نیروی هوایی سلطنتی کانینگزبی یک پایگاه نیروی هوایی سلطنتی در لینکلن شایر انگلستان است.

فرمانده افتخاری نیروی هوایی کادتز (Royal Honorary Air Commodore of the Air Cadets)

آخرین عنوانی که کیت روز ۱۱ اوت ۲۰۲۳ از شاه چارلز دریافت کرد، عنوان فرمانده افتخاری نیروی هوایی کادتز بود. کادتز یک سازمان جوانان نظامی داوطلب است که نیروی هوایی سلطنتی از آن حمایت می‌کند.

دیگر عناوین

حامی فوتبال آمریکایی (Patron of Rugby)

کیت به دستور ملکه الیزابت در فوریه ۲۰۲۲ به‌عنوان حامی سلطنتی اتحادیه فوتبال آمریکایی و لیگ فوتبال آمریکایی انتخاب شد؛ سمتی که تا پیش از استعفای شاهزاده هری از مشاغل سلطنتی در سال ۲۰۲۰، از وظایف او به شمار می‌رفت.

شاهدخت ولز از آن زمان به ورزشگاه توییکنهام رفته و در جلسات تمرینی تیم‌های زنان و مردان انگلستان برای مسابقات «قهرمانی سیکس نیشن» دیدار کرده است. بر اساس یک بیانیه مطبوعاتی کاخ کنزینگتون، این نقش «با علاقه دیرینه او به ورزش و مزایای مادام‌العمری که هم در سطح جامعه و هم در سطح فردی می‌تواند فراهم کند»، نزدیک است.

حامی «اچ‌ام‌اس گلاسکو» (Sponsor of HMS Glasgow)

«اچ‌ام‌اس گلاسکو» اولین ناوچه جدید نوع ۲۶ نیروی دریایی سلطنتی است که در حال حاضر در دست احداث است.

بیشتر از زندگی