شاهدخت ریما ریاست موسسه رفاه زنان عربستان سعودی را بر عهده می‌گیرد

این موسسه قرار است در زمینه سلامت، رفاه و توانمندسازی اجتماعی زنان عربستان سعودی فعالیت کند

شاهدخت ریما بنت بندر که سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده است، توجه ویژه‌ای به توانمندسازی زنان دارد ـ‌ AFP

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی دوشنبه، ۷ اوت (۱۶ مرداد)، از راه‌اندازی موسسه سلامت و رفاه زنان با مدیریت شاهدخت ریما بنت بندر خبر داد.

به گزارش العربیه، این موسسه جدید به نام «کیانی» (Kayanee)، از طریق شش هدف‌گذاری، شامل تناسب‌اندام، پوشاک، مراقبت‌های شخصی، اقدامات تشخیصی و درمانی، تغذیه سالم و آموزش، بر بهبود سلامت و سبک زندگی زنان جوان و نسل‌های آینده تمرکز خواهد کرد.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی در بیانیه‌ای، با تاکید بر اینکه سازمان جدید رویکردی متمرکز بر ارتقای سلامت روانی، جسمی و اجتماعی زنان را در اولویت قرار می‌دهد، افزود: «موسسه کیانی از طریق همکاری با بخش‌های خصوصی، به مثابه تسهیل‌کننده و شتاب‌دهنده اقدامات لازم در حوزه سلامت، رفاه و توانمندسازی زنان در عربستان سعودی عمل می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته این سازمان، هدف موسسه کیانی دستیابی به بیش از یک میلیون مشتری است و به این منظور، یک پلتفرم دیجیتال راه‌اندازی خواهد شد که ارتباط یکپارچه‌ای را بین خدمات حضوری و آنلاین برای مشتریان فراهم کند.

این بیانیه همچنین اشاره کرد که موسسه کیانی بخشی از راهکار صندوق سرمایه‌گذاری عربستان سعودی برای بومی‌سازی فناوری، فعال کردن بخش خصوصی، ایجاد تنوع در اقتصاد محلی و کمک به ارتقای کیفیت زندگی شهروندان عربستان سعودی در راستای چشم‌انداز ۲۰۳۰ است.

توانمندسازی زنان و بهبود کیفیت زندگی شهروندان و ساکنان عربستان سعودی، بخشی از برنامه چشم‌انداز ۲۰۳۰  است که شاهزاده محمد بن سلمان،‌ ولیعهد این کشور، تنظیم کرده است. هدف از این اصلاحات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، تبدیل عربستان سعودی به کشوری سالم‌تر و شادتر، و تامین رضایت بیشتر ساکنان آن است.

شاهدخت ریما بنت بندر آل سعود، سفیر عربستان سعودی در ایالات متحده، از چهره‌های تاثیرگذاری است که تاکید و توجه ویژه‌ای بر توانمندسازی زنان در کشورش دارد.

او پیش از این در کنفرانسی، ضمن تاکید بر اینکه زنان به مشارکت‌کنندگان حیاتی در آینده اقتصادی عربستان سعودی تبدیل شده‌اند، اظهار امیدواری کرده بود که نقش آن‌ها در اجتماع افزایش یابد.

شاهدخت ریما اواخر ژوئیه با حضور در نشستی در شورای آتلانتیک با عنوان «افزایش نیروی کار زن در عربستان سعودی و تاثیر آن بر بخش خصوصی»، بر اهمیت مسئله آموزش در پیشبرد دستاوردهای زنان به منظور رسیدن به برابری بیشتر تاکید کرد و افزود: «امروز زنان در عربستان سعودی از دستمزد برابر با مردان برخوردارند، بیش از ۴۰ درصد شرکت‌های نوپای کوچک و متوسط به زنان‌ تعلق دارد، سطح تحصیلات زنان به میزان چشمگیری بالا رفته است و گزارش اخیر بانک جهانی از ۱۹۰ اقتصاد دنیا، نشان می‌دهد که عربستان سعودی از نظر پیشرفت اقتصادی و اجتماعی برای زنان، در رتبه اول قرار گرفته است.»

بیشتر از جهان