حمایت مالی سوروس از موسسه‌ای که قصد دارد تگزاس را به پایگاه دموکرات‌ها تبدیل کند

این سرمایه‌دار تقریبا تمام بودجه «تگزاس مجوریتی پک» را در نیمسال اول تامین کرده است

جورج سوروس در نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، ۲۴ مه ۲۰۲۲‌ـ FABRICE COFFRINI/AFP

مدارک جدید نشان می‌دهد که جورج سوروس یک نهاد مرموز را که در تلاش است دموکرات‌های بیشتری در تگزاس انتخاب شوند تقریبا به‌تنهایی تامین مالی کرده است.

به گزارش فاکس نیوز دیجیتال، بر اساس پرونده‌های کمیسیون انتخاباتی فدرال که دوشنبه ۳۱ ژوییه منتشر شد، موسسه «دموکراسی پک ۲» جورج سوروس در نیمه اول سال ۷۵۰ هزار دلار در اختیار موسسه «تگزاس مجوریتی پک» گذاشته است. پرونده‌های تگزاس مجوریتی پک نشان می‌دهد که این گروه در این مدت ۷۵۲ هزار و ۴۰ دلار پول جمع کرده است، این یعنی سوروس تقریبا تمام بودجه این گروه را تامین کرده است.  

فعالیت‌های تگزاس مجوریتی پک، که در دسامبر ۲۰۲۲ ثبت شده، نامشخص و مبهم است و در اینترنت هیچ اطلاعاتی در مورد این گروه در دسترس نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته فاکس نیوز دیجیتال، اما این گروه در نظر دارد برای دست‌کم سه نیرو استخدام کند، از جمله مدیریت کمک‌های مالی، مدیریت برنامه سن‌آنتونیو و مدیریت برنامه دالاس فورت ورث.

این آگهی‌های استخدام ماهیت این گروه را اندکی روشن می‌کند، و حاکی از آن است که برای تقویت دموکرات‌ها و تضعیف پایگاه‌های جمهوری‌خواهان در تگزاس فعالیت خواهد کرد.

در آگهی این گروه آمده است تگزاس مجوریتی پک موسسه پژوهشی است که در نظر دارد پایگاهی دائمی برای دموکرات‌ها در مناطق کلیدی تگزاس ایجاد کند و تگزاس را «آبی» کند (آبی رنگ حزب دموکرات است).

این گروه در ادامه افزوده است با سرمایه‌گذاری در بخش جذب رای‌دهندگان، تلاش می‌کند فعالیتش را به سطح موردنیاز برای پیروزی در تگزاس برساند.

فاکس نیوز دیجیتال در ادامه می‌نویسد دقیقا مشخص نیست عملکرد این گروه به چه صورت خواهد بود و چه کسانی با آن همکاری خواهند کرد. گزارش مالی وسط سال این گروه نشان می‌دهد که در فاصله ژانویه تا ژوئن ۶۰۰ هزار دلار هزینه کرده که مبالغ قابل‌توجهی صرف مشاوران جناح چپ، سفر، و خدمات آبونمان شده است.

این گروه همچنین یک شاخه غیرانتفاعی به نام تگزاس مجوریتی دارد که بر اساس مدارک موجود، یک روز قبل از تگزاس مجوریتی پک ثبت شده است. تگزاس مجوریتی پک در سال جاری ۱۱ هزار و ۶۰۰ دلار به تگزاس مجوریتی کمک خیریه کرده است.

تگزاس مجوریتی پک به سوال فاکس نیوز دیجیتال در مورد مبالغ اهدایی سوروس و علت فعالیت پنهان و غیرعلنی‌‌اش پاسخ نداده است.

بیشتر از جهان